El fiscal reclama inhabilitació i multa per a Torrent per desobediència

El fiscal reclama un any i vuit mesos d’inhabilitació i multa de de 30.000 euros per a l’actual conseller d’Empresa i expresident del Parlament, Roger Torrent, per un presumpte delicte de desobediència a l’haver permès la tramitació dues resolucions a favor del dret d’autodeterminació i en contra de la Monarquia, desatenent amb això les advertències del Tribunal Constitucional (TC). Sol·licita la mateixa pena per a Josep Costa (JxCat) i Eusebi Campdepadrós (JxCat), mentre que per a Adriana Delgado (ERC) demana un any i quatre mesos i multa de 24.000 euros.
L’alt tribunal va admetre a tràmit la querella presentada per la Fiscalia Superior de Catalunya el març del 2020, a l’estimar que els fets que detalla l’acusació pública presentaven «a priori una aparença delictiva», si bé advertia que, amb la seva resolució, no assumia ni donava per suposades «en absolut» les seves valoracions. Fa uns dies, la jutge del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya, Maria Eugènia Alegret, va donar per finalitzada la investigació, deixant a un pas de judici els quatre imputats.
Abans de la interposició de la querella, el TC va acordar per unanimitat requerir la fiscalia que estudiés si Torrent i els seus companys de la Mesa havien comès un delicte de desobediència per admetre la tramitació al Parlament de dues resolucions, l’octubre del 2019, en les quals es reivindicava el dret a l’autodeterminació i es reprovava el Rei. Els dos textos van ser recorreguts pel Govern espanyol.
- Els veïns surten de les seves ciutats a comprar roba i productes de la llar
- Elecció al Vaticà L'estatunidenc Robert Francis Prevost esdevé el 267è Papa sota el nom de Lleó XIV
- Explicació científica Fumata blanca i fumata negra: ¿com aconsegueix el Vaticà canviar el color del fum per anunciar l’elecció del nou Papa?
- Sentència judicial Condemnat un pare per agredir un home que havia tocat el seu fill en una piscina de Lleida
- Previsió del Meteocat Catalunya activa desenes d’avisos grocs per intensitat de pluges per a les pròximes 48 hores
- Alberto Puig, ‘team manager’ de l’equip Honda de MotoGP: "Honda no va pretendre mai retenir Marc Márquez amb diners"
- El malecón Les injeccions de Flick
- Barcelona, protagonista Unión Suiza dissenya el seu 185è aniversari
- Medicina La cirurgia plàstica arrasa entre els aspirants MIR
- Cas sota investigació L’Ana Julia va rebre a la presó regals dels funcionaris a canvi de sexe