Puigneró no presenta cap alternativa per reactivar l’ampliació del Prat
El número dos de la Generalitat aposta per reactivar les negociacions i emplaça Aena a presentar alternatives
El conseller manté la preservació íntegra de la Ricarda com a línia vermella de la Generalitat per rellançar el projecte

Hi havia certes expectatives en la compareixença de Jordi Puigneró davant la Comissió de Polítiques Territorials del Parlament per debatre el futur de l’aeroport de Barcelona, després que aquest cap de setmana transcendís una proposta seva per desencallar l’ampliació amb una solució alternativa a l’aportada per Aena per estendre la tercera pista del Prat. Però el número dos de la Generalitat ha acabat amagant la mà, dos dies després d’haver sigut desautoritzat públicament pel seu president, Pere Aragonès. Puigneró ha repartit culpes pel projecte frustrat sense presentar cap proposta per mirar de reactivar-lo i ha reclamat novament a l’Estat que traslladi la gestió del Prat al govern català.
«La Generalitat no fa propostes tècniques. És Aena qui les ha de fer, perquè és qui té les competències», ha afirmat el vicepresident i conseller de Territori. Puigneró ha insistit que el Govern té un mandat del Parlament per mirar de reactivar la negociació, una postura que recolza també el president d’Aena, Maurici Lucena, partidari d’escoltar alternatives a l’ampliació cap a l’est de la tercera pista, un traçat que es carregaria la llacuna de La Ricarda, protegida per la Xarxa Natura 2000. Però, de moment, ningú ha posat sobre la taula alternatives formals per circumval·lar aquest escull, ja sigui amb una reordenació de les pistes del Prat o amb una proposta detallada per minimitzar els danys sobre els dos espais protegits que encaixonen l’aeroport.
Notícies relacionades«Continuarem treballant en solucions per evitar que el Prat sigui un aeroport de segona. Si el PSOE o la ministra de Transport obre una finestra d’oportunitat, jo seré allà per treballar i buscar un consens», ha afirmat Puigneró. L’alternativa, ha dit, és un aeroport que tornarà a estar saturat quan es recuperin els nivells de trànsit del 2019, un aeroport que «és un dels més impuntuals d’Europa». En contra de les crítiques d’En Comú-Podem i la CUP, i dels plans presentats per Aena, el vicepresident ha esgrimit que el projecte per fer del Prat un node intercontinental no passa per augmentar el nombre de passatgers anuals, sinó el nombre de rutes de llarg radi.
«Aquesta ampliació no pretén massificar l’aeroport ni augmentar els vols de baix cost, sinó descongestionar-lo», ha dit Puigneró. En qualsevol cas, les línies vermelles del seu govern, apuntades en el famós tuit d’Aragonès que va portar l’Executiu de Pedro Sánchez a posposar el projecte, no han canviat. «Nosaltres vam posar un límit, que no es toqui la Ricarda i que l’impacte sobre la Xarxa Natura 2000 sigui nul o mínim. Hem de mirar de preservar-la al 100%», ha remarcat el vicepresident.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Tensió als Estats Units Els EUA surten al carrer de forma multitudinària en protesta per Trump
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tempesta judicial i política La caiguda de Cerdán impulsa en el PSOE avançar les generals
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»
- L’hora més crítica Sánchez acudirà dimecres a la sessió de control al Congrés per respondre per l’escàndol de Santos Cerdán
- Les gravacions del cas Koldo Koldo García va oferir al cap de la Policia Nacional avions d’Air Europa per deportar migrants magribins durant la covid
- Augmenten les probabilitats que un asteroide impacti contra la Lluna el 2032