Puigneró no presenta cap alternativa per reactivar l’ampliació del Prat

  • El número dos de la Generalitat aposta per reactivar les negociacions i emplaça Aena a presentar alternatives

  • El conseller manté la preservació íntegra de la Ricarda com a línia vermella de la Generalitat per rellançar el projecte

Puigneró no presenta cap alternativa per reactivar l’ampliació del Prat

David Zorrakino / Europa Press

2
Es llegeix en minuts
Ricardo Mir de Francia
Ricardo Mir de Francia

Periodista

ver +
Fidel Masreal
Fidel Masreal

Periodista

ver +

Hi havia certes expectatives en la compareixença de Jordi Puigneró davant la Comissió de Polítiques Territorials del Parlament per debatre el futur de l’aeroport de Barcelona, després que aquest cap de setmana transcendís una proposta seva per desencallar l’ampliació amb una solució alternativa a l’aportada per Aena per estendre la tercera pista del Prat. Però el número dos de la Generalitat ha acabat amagant la mà, dos dies després d’haver sigut desautoritzat públicament pel seu president, Pere Aragonès. Puigneró ha repartit culpes pel projecte frustrat sense presentar cap proposta per mirar de reactivar-lo i ha reclamat novament a l’Estat que traslladi la gestió del Prat al govern català

«La Generalitat no fa propostes tècniques. És Aena qui les ha de fer, perquè és qui té les competències», ha afirmat el vicepresident i conseller de Territori. Puigneró ha insistit que el Govern té un mandat del Parlament per mirar de reactivar la negociació, una postura que recolza també el president d’Aena, Maurici Lucena, partidari d’escoltar alternatives a l’ampliació cap a l’est de la tercera pista, un traçat que es carregaria la llacuna de La Ricarda, protegida per la Xarxa Natura 2000. Però, de moment, ningú ha posat sobre la taula alternatives formals per circumval·lar aquest escull, ja sigui amb una reordenació de les pistes del Prat o amb una proposta detallada per minimitzar els danys sobre els dos espais protegits que encaixonen l’aeroport.

Notícies relacionades

«Continuarem treballant en solucions per evitar que el Prat sigui un aeroport de segona. Si el PSOE o la ministra de Transport obre una finestra d’oportunitat, jo seré allà per treballar i buscar un consens», ha afirmat Puigneró. L’alternativa, ha dit, és un aeroport que tornarà a estar saturat quan es recuperin els nivells de trànsit del 2019, un aeroport que «és un dels més impuntuals d’Europa». En contra de les crítiques d’En Comú-Podem i la CUP, i dels plans presentats per Aena, el vicepresident ha esgrimit que el projecte per fer del Prat un node intercontinental no passa per augmentar el nombre de passatgers anuals, sinó el nombre de rutes de llarg radi. 

«Aquesta ampliació no pretén massificar l’aeroport ni augmentar els vols de baix cost, sinó descongestionar-lo», ha dit Puigneró. En qualsevol cas, les línies vermelles del seu govern, apuntades en el famós tuit d’Aragonès que va portar l’Executiu de Pedro Sánchez a posposar el projecte, no han canviat. «Nosaltres vam posar un límit, que no es toqui la Ricarda i que l’impacte sobre la Xarxa Natura 2000 sigui nul o mínim. Hem de mirar de preservar-la al 100%», ha remarcat el vicepresident.