Coronavirus
La Generalitat haurà de buscar vies alternatives al toc de queda per contenir el virus
Aragonès creu, malgrat el revés del TSJC, que el confinament nocturn «continua sent necessari»
Mentre el president de la Generalitat, Pere Aragonès, ha lamentat aquest dilluns la decisió del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) de rebutjar l’ampliació del toc de queda a 43 ciutats de més de 20.000 habitants i ha anunciat que l’Executiu estudiarà la resolució per veure si és possible recórrer-la d’alguna manera, fonts del Govern han reconegut també aquest dilluns a aquest diari que serà complicat aconseguir que s’apliqui el confinament nocturn en les condicions actuals.
Les mateixes fonts han admès que el criteri de 125 contagiats per cada 100.000 habitants esgrimit ara davant el TSJC per sol·licitar el toc de queda potser hauria d’haver-se fet des d’un primer moment, a mitjans de juliol, quan la cinquena onada de la Covid es trobava en el seu moment àlgid. Si no es va fer, van afegir, va ser perquè això hagués suposat confinar de nit tot Catalunya. «De totes maneres –ha celebrat el mateix interlocutor– almenys s’ha aconseguit que durant cinc setmanes hi hagués toc de queda a les poblacions catalanes amb més problemes».
«Continua sent necessari»
Malgrat el nou revés judicial, Aragonès ha insistit que la mesura «continua sent necessària» per disminuir el nombre de contagis de Covid-19. «No és una qüestió d’ordre públic, és una qüestió sanitària», ha defensat el president durant una visita a l’Hospital Moisès Broggi de Sant Joan Despí juntament amb el conseller de Salut de la Generalitat, Josep Maria Argimon.
«No podem assumir les responsabilitats del TSJC», ha criticat Aragonès, que ha afegit que des del Govern continuaran treballant amb els recursos que disposa per fer front a la pandèmia però ha demanat més instruments amb els quals evitar nous contagis: «Necessitem eines per protegir la població».
El president ha criticat el paper dels tribunals en la gestió de la pandèmia: «Veiem com la falta d’una normativa específica, i també per part del Govern de l’Estat, ha fet recaure en els tribunals decisions que són competència de l’administració sanitària: crec que és un error».
Alt risc
D’altra banda, Argimon ha assegurat que la petició del Govern d’ampliar el toc de queda a 62 municipis es basa en criteris epidemiològics en vista d’«un alt nivell de contagis», i hi ha 1.411 persones ingressades en hospitals catalans.
Notícies relacionadesEl conseller ha argumentat que amb la mesura que ha tombat el TSJC buscaven reduir la interacció social i la mobilitat en aquells moments, hores i situacions en què, a més, és «més difícil» mantenir el compliment de mesures com l’ús de mascareta i la distància social.
Al ser preguntat per les imatges d’aglomeracions durant les festes del barri de Gràcia de Barcelona, Aragonès ha reconegut la seva preocupació en vista d’aquelles activitats amb més interacció social perquè incrementen el nombre de contagis.
- Turisme de masses Inventen platges falses per despistar els turistes a les Balears
- Pobresa a Catalunya La vida en un garatge de tres nens de l’Hospitalet: «¿Fins quan hem d’estar així?»
- La fuga d’agost del 2024 Sallent reconeix que els Mossos no van sospesar la fugida de Puigdemont
- Baròmetre municipal La vivenda supera la inseguretat com a principal problema dels barcelonins
- Tempesta judicial i política L’empresonament de Cerdán noqueja Sánchez, que no pot desviar el focus
- EL MERCAT BLAUGRANA El Barça renova Ansu Fati fins al 2028 i el cedeix al Mònaco
- Sanitat pública Salut reforma l’atenció primària perquè en un any es pugui oferir assistència en 48 hores
- Mobilitat Evacuats una vintena de passatgers pel túnel del funicular de Montjuïc per una incidència
- Publicació al novembre Joan Carles I es reivindica al seu llibre de memòries cinc anys després de l’‘autoexili’
- Lloguer Tres consells fonamentals per firmar un contracte de lloguer i no emportar-te sorpreses