Després de confirmar Casado la seva assistència
Vox demana manifestar-se a Colón contra Rajoy i la seva gestió del procés
La formació ultra assenyala que cal deixar de banda les sigles dels partits i defensar la unitat d’Espanya
Diumenge vinent, PP, Vox i Cs tornaran a trobar-se a la plaça de Colón, a Madrid. Poc més de dos anys després, els tres partits tornen a concentrar-se al centre de la capital per la unitat d’Espanya i en contra de la concessió dels indults als polítics catalans presos. No obstant, al partit ultra han afegit un nou motiu pel qual manifestar-se: la gestió del procés per part de Mariano Rajoy.
El portaveu nacional de Vox, Jorge Buxadé, ha sigut l’encarregat d’introduir aquest matís en la concentració convocada per al 13 de juny. «Serà un moment ideal per recordar que hi va haver un intent de cop d’Estat el novembre del 2014 i que el Govern de Rajoy no va prendre ni una sola decisió ni conseqüència», ha sentenciat després de conèixer-se que l’actual líder dels populars, Pablo Casado, acudirà a Colón diumenge. A més, el dirigent d’extrema dreta ha insistit que «durant els anys 2015, 2016 i 2017 es va preparar la perpetració d’un nou cop d’Estat i el Govern de Rajoy mai va fer res».
Notícies relacionadesBuxadé ha demanat als ciutadans que acudeixin a manifestar-se «per Espanya» i deixant de banda «les sigles, els partits i qui cal votar després del 13 de juny». En aquest sentit, ha anunciat que els líders de Vox estaran a la manifestació sense distintius del partit ultra i només acompanyats per la bandera nacional. «És el moment per recordar i combatre que no només estem en contra dels indults, sinó a favor de la unitat nacional i en contra dels partits separatistes com a pla i estratègia per acabar amb la unitat dels espanyols», ha insistit.
Preguntat sobre si el líder de Vox, Santiago Abascal, es fotografiarà amb Casado després de les friccions que han tensat la relació dels dos dirigents en els últims mesos, Buxadé ha assenyalat que «la foto no és important» i que els manifestants que vagin a la plaça estaran més preocupats per altres assumptes.
- La tornada del rei Rosalía, eclipsada: els cantants i cançons més escoltades a Spotify Wrapped 2025
- Radiografia de la vulnerabilitat BCN va arribar al novembre al rècord de 1.784 persones dormint al carrer
- Un dissabte negre Sense entrades… i un pèssim càtering
- El Barça posa avui a la venda el peluix de la seva mascota CAT
- "Pensava que hi seria dos mesos"
- Plataformes Netflix compra Warner Bros per 82.700 milions i signa l’operació més gran de la història de l’entreteniment
- Demanda dels usuaris Renfe comença a mostrar la circulació de trens en temps real per reduir la incertesa entre els usuaris
- Terratrèmol a Màlaga La Junta d’Andalusia activa la preemergència sísmica després del terratrèmol de magnitud 4,9 a Màlaga
- A LA2CAT L'editorial d'Elisabet Cortiles a 'El segon cafè': Lluitadors invisibles
- Restriccions de mobilitat Catalunya prohibeix l’accés a boscos, rius i parcs als 91 municipis pròxims a la zona zero de la pesta porcina
