El laberint català
El Parlament votarà la investidura d’Aragonès divendres
Borràs convoca l’inici del ple dijous, però la votació se celebrarà l’endemà
El republicà es convertirà en el 132è president de la Generalitat amb l’aval de la majoria independentista

Pere Aragonès y Laura Borràs, en el Parlament. /
La presidenta del Parlament, Laura Borràs, ha comparegut aquest dimecres des del Despatx d’Audiències de la Cambra catalana per anunciar la convocatòria del ple d’investidura de l’aspirant republicà Pere Aragonès. La sessió començarà aquest dijous a les 16 hores i continuarà divendres a les 9 hores, dia en què es portarà a terme la votació.
Després d’una primera investidura fallida, en què Aragonès només va comptar amb els vots favorables d’ERC i la CUP, el dirigent d’Esquerra assumirà la presidència de la Generalitat a l’arribar a un acord amb Junts pocs dies abans d’esgotar el termini, fins al 26 de maig, per a una convocatòria automàtica d’eleccions. Amb aquest aval, el postulant serà investit amb 74 recolzaments, els que suma l’independentisme a la Cambra, davant els 61 vots en contra de la resta de grups parlamentaris.
Notícies relacionadesBorràs ha tancat aquest dimecres al matí la ronda de consultes que va començar dimarts, després de la reunió de la Mesa del Parlament, amb tots els partits de menor a més representació parlamentària, i ha proposat Aragonès com a candidat a la investidura, ja que és qui reuneix més escons al seu favor. En aquesta ocasió no hi haurà una segona votació, ja que l’aspirant compta amb una majoria absoluta.
El que encara no és clar és quin dia Aragonès prendrà possessió com a 132è president de la Generalitat. A partir de llavors, començarà a nomenar els consellers que formaran part del Consell Executiu. ERC i Junts van acordar el repartiment de conselleries, set per a cada un, però continuen les travesses sobre qui les dirigirà.
En Comú Podem Parlament Ciutadans CUP PPC ERC - Esquerra Republicana de Catalunya PSC PSC Laura Borràs Vox Junts per Catalunya
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- El Govern aprovarà l’embargament dimarts després de superar els esculls
- El Rei agraeix a Al-Sisi el seu paper per a un alto el foc a Gaza
- Santa Tecla 2025 Tarragona i Mataró s'enfrontaran en un duel musical de bandes per commemorar els 100 anys del pasdoble 'Amparito Roca'
- Minimitzar les conseqüències L’oficina tècnica per coordinar les obres de Rodalies arrencarà a l’octubre
- ACTUALITAT BLAUGRANA El FC Barcelona prepara ja el retorn a l’estadi de Montjuïc
- Nou informa ANAR El ‘bullying’ creix a Espanya a causa del mal ús de la intel·ligència artificial
- A ALACANT Sánchez anuncia un pla de 13.000 milions, la inversió més gran de la història per als aeroports espanyols