Presumpta malversació
Una jutge investiga la desviació de fons del Govern per internacionalitzar el procés
La magistrada investiga subvencions i contractacions de treballs acadèmics suposadament «arbitràries»

zentauroepp40323729 catalan foreign affairs chief raul romeva gestures as he hol170928131413 /
Una jutge de Barcelona investiga l’exconseller d’Exteriors Raül Romeva, l’exsecretari del Diplocat Albert Royo i el secretari de Govern, Víctor Culell, a més de set càrrecs més de la Generalitat, per malversar fons públics per «internacionalitzar» el procés.
La investigació –que ha avançat el diari ‘Ara’– deriva d’una querella que la fiscalia va presentar als jutjats de Barcelona arran d’un informe del Tribunal de Comptes del 2019, pels delictes de prevaricació, malversació de cabals i falsedat en document oficial.
En una interlocutòria, a la qual ha tingut accés Efe, la titular del Jutjat d’Instrucció número 18 de Barcelona ha acordat citar com a investigats els càrrecs del Govern, acusats de desviar fons públics de la Conselleria d’Exteriors entre els anys 2011 i 2017 per «internacionalitzar el dret a decidir», mitjançant subvencions i contractacions de treballs acadèmics suposadament «arbitràries».
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Tempesta judicial i política L’UCO apuntala el relat d’Aldama de les comissions per obres públiques
- Asador "Una parada obligatòria": els elogis al millor restaurant de Sant Boi de Llobregat, segons Tripadvisor
- Transport públic Així queden els preus dels títols de transport públic a Barcelona fins que acabi el 2025
- Lliga F Escac i mat de les futbolistes al Llevant Badalona: «És el circ més gran que he viscut com a professional»
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- EL MERCAT BLAUGRANA De Víctor a Joan; de l’Hospitalet a Sallent
- Gran mostra de música i cultura digital Nathy Peluso fa vibrar el Sónar amb un enèrgic directe
- CRÍTICA Billie Eilish regna de valent i amb intimitat
- Consell Nacional Junts es vol "aprofitar" de la debilitat del PSOE