Cita amb les urnes
Resultats de les eleccions a la Comunitat de Madrid 2019: Així va arribar Ayuso a la presidència
La dirigent del PP va portar els conservadors a la seva primera derrota en l’autonomia des del 1991, però va aconseguir ser investida gràcies a la coalició amb Cs i el recolzament extern de Vox

Després de conèixer els resultats de les eleccions de fa dos anys a la Comunitat de Madrid, Pablo Casado va respirar alleujat. El líder del PP venia de patir una hecatombe als comicis generals que s’havien celebrat poc abans. Allà va perdre més de tres milions de vots. El desenllaç a l’autonomia tampoc va ser el millor per al seu partit, perquè Isabel Díaz Ayuso, llavors una desconeguda, va portar els conservadors a la seva primera derrota des del 1991, i el PSOE va aconseguir 37 escons davant els 30 del PP. Però l’esquerra no va sumar. Els 20 diputats de Més Madrid i els 7 de Podem no van ser suficient, davant una dreta que va aconseguir la majoria amb Ciutadans (26) i Vox (12).
Ayuso va acordar poc després amb els taronges governar en coalició, i alhora va aconseguir el recolzament extern de la formació d’ultradreta. Els intents dels socialistes per guanyar-se el suport de Ciutadans van ser aquí, com a la resta de zones d’Espanya, infructuosos.
L’escenari ha canviat molt en aquests dos últims anys. Sobretot, al bloc de la dreta. Tots els sondejos coincideixen que el PP serà primera força, a molta distància del PSOE. Malgrat la molt probable desaparició de Ciutadans, Ayuso en tindria prou amb el recolzament de Vox, dins o fora de l’Executiu, per continuar en el poder.
- Més d’un milió de catalans prenen Diazepam i altres ansiolítics
- Nova etapa L’emotiu comiat de Ramon Pellicer del ‘TN’ de TV3 després de 23 anys: «Ara assumirem altres responsabilitats»
- Deduccions fiscals El ‘BOE’ confirma una nova deducció de fins a 340 euros en el teu IRPF: així pots beneficiar-te d’aquesta ajuda
- 53 anys d’història Un tresor fotogràfic, en perill
- Renfe adjudica el transport en bus pel desdoblament després de tres intents fallits
- TELEVISIÓ I MAS Em ve molt de gust
- Champions league La Premier encareix la Champions per a Barça i Reial Madrid
- L’ACTUALITAT BLAUGRANA Flick enterra tots els egos
- Barcelona, protagonista Una ‘spin-off’ del Clínic avança en el tractament de leucèmies
- La reaparició Bernal comença un altre viatge després de la lesió