INVESTIGACIÓ PELS PREPARATIUS DEL REFERÈNDUM UNILATERAL
L’Audiència de Barcelona confirma 29 processaments per l’organització de l’1-O
urnas
L’Audiència de Barcelona ha confirmat el processament de 29 empresaris i càrrecs del Govern català pels preparatius del referèndum unilateral de l’1-O i als quals s’atribueix els delictes de malversació, desobediència, falsedat i prevaricació. El tribunal de la Secció 21 ha rebutjat els recursos presentats contra la interlocutòria del Jutjat d’Instrucció número 13 de Barcelona que va acordar que hi havia indicis contra els investigats, entre els quals hi ha la presidenta de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMS), Núria Llorach, els directors de TV3 i Catalunya Ràdio, Vicenç Sanchis i Saül Gordillo, respectivament, el que va ser director de la delegació del Govern davant la UE Amadeu Altafaj, el secretari general del Diplocat Albert Arroyo i l’exinterventora de la Generalitat Rosa Vidal, entre d’altres.
Els magistrats mantenen intacta la interlocutòria de conclusió del sumari dictat el 8 de setembre del 2020 per la jutge d’instrucció, però torna la causa, a petició de l’Advocacia de l’Estat, perquè els 29 processats puguin prestar declaració respecte a fets nous que s’han incorporat al procés judicial abans del seu anterior interrogatori i que estan relacionats amb resolucions del Tribunal Constitucional. D’aquesta manera, els encausats, detalla la resolució de l’Audiència, poden exercir de nou el seu dret de defensa i les acusacions tindran l’oportunitat de preguntar.
Arxiu de la causa per a 19 investigats
Notícies relacionadesLa resolució de l’Audiència desestima la petició d’arxiu de la causa realitzades per les defenses d’investigats processats perquè, «en aquest moment, no és comesa del tribunal procedir novament a la revisió de les resolucions dictades en fase d’instrucció. En canvi, ratifica el sobreseïment de la causa contra 19 persones més que van estar imputades i rebutja la petició de la fiscalia d’ampliar els delictes, entre els quals revelació de secrets, als encausats, i sumar una altra processada, la directora de l’Autoritat Catalana de Protecció de Dades.
D’aquesta manera, queda processat per malversació i prevaricació Antoni Molons, secretari de Comunicació del Govern, i l’exsecretari de Difusiu i Atenció Ciutadana del Departament de Presidència Joaquim Nin. Entre els investigats i processats també hi ha el director de Comunicació del Govern, Jaume Clotet, igual que Josep Ginesta, exsecretari general de Treball, i els imputats David Palanques i David Franco, responsables de l’àrea TIC de la Conselleria de Treball. Un altre dels alts càrrecs inclosos en aquest grup és Francesc Sutrias, director general de Patrimoni. També hi ha empresaris, com Pablo Raventós, exdirector general de l’extinta missatgeria Unipost, que era l’encarregat de distribuir correspondència oficial de l’1-O.
- Les causes de l’excap del Govern Pujol esgrimeix "marcadors d’Alzheimer" davant el tribunal
- Salut Bellvitge descobreix una nova malaltia genètica del neurodesenvolupament similar a l’autisme
- Els suports que van conduir Trump a la victòria s’erosionen
- Urbanisme La UPF enderroca les últimes cases dels militars de la Ciutadella
- LLIGA DE CAMPIONS Courtois maquilla una sacsejada
- PRESUMPTES MALTRACTAMENTS Les famílies de l'escola d'educació especial de Blanes retreuen a la direcció que no els informés de la investigació
- Sixena demana suspendre el concert de Rosalía al MNAC, nova polèmica per les pintures murals
- Investigació de la dana de València La jutge de la dana cita a declarar el portaveu del PP a les Corts valencianes, el nucli dur de Mazón i l’amo d’El Ventorro
- Talent als fogons Aquests xefs de Palamós aconsegueixen el premi Cuiner del Gastronòmic Fòrum Barcelona 2025
- Integrar els veïns vulnerables L’AMB planeja una mobilitat sostenible amb una electrificació que «no deixi ningú enrere»
