Des d’aquest dilluns
Comença el judici contra Cristina Cifuentes pel cas màster
La fiscalia demana tres anys de presó per a l’expresidenta de Madrid, que va dimitir el 2018, per la falsificació del treball de final de màster a la Universitat Rei Joan Carles
L’Audiència Provincial de Madrid comença aquest dilluns el judici contra l’expresidenta de la Comunitat de Madrid Cristina Cifuentes, que s’enfronta a una petició del fiscal de tres anys i tres mesos de presó pel cas màster. El Ministeri Públic acusa l’exdirigent del PP de ser la inductora de la falsificació de l’acta que acredita que havia acabat i defensat el seu màster, que no va fer. S’asseuran finalment al banc dels acusats tres persones, tot i que hi va haver una vintena d’imputats entre professors i alumnes.
La fiscalia demana tres anys i tres mesos de presó per a Cristina Cifuentes per un presumpte delicte de falsedat documental, així com per a María Teresa Feito, exassessora de la Conselleria d’Educació de la Comunitat de Madrid i funcionària de la Universitat Rei Joan Carles (URJC).
Sol·licita també 21 mesos de presó com a autora de la falsificació de l’acta per a Cecilia Rosado, integrant del tribunal que suposadament va examinar Cifuentes, una pena inferior a la de l’expresidenta perquè va reconèixer els fets i va col·laborar en la investigació.
Cifuentes va anunciar la seva dimissió el 25 d’abril del 2018, just 36 dies després d’esclatar la polèmica per les irregularitats en el seu màster i després de la difusió d’una informació en què se li atribueix un suposat furt en un supermercat el 2011.
La Fiscalia imputava a Enrique Álvarez Conde, catedràtic de l’URJC i exdirector de l’Institut de Dret Públic, que va morir l’abril de 2019, ser coautor indirecte del delicte i li reclamava per això tres anys i nou mesos de presó.
En el seu escrit d’acusació el ministeri públic considera que Cifuentes va induir a aquesta falsificació sabent que acreditava una defensa del treball de final de màster que «no es va produir mai» i que va exhibir en diversos mitjans i xarxes socials «per evitar les nefastes conseqüències polítiques a les quals hauria d’enfrontar-se».
Segons l’escrit del fiscal, quan eldiario.es va publicar que Cifuentes no tenia aprovades totes les assignatures del màster, l’expresidenta es va posar en contacte amb Feito perquè havia sigut professora a la Rei Joan Carles durant anys i tenia una bona relació amb professors, el rector i el catedràtic Álvarez Conde.
Notícies relacionadesCifuentes volia que Feito fes les gestions oportunes «amb la finalitat de resoldre la crisi que la notícia havia provocat», a la qual cosa aquesta va accedir, afegeix la fiscalia.
Així, d’acord amb Álvarez Conde, «i sabent que Cristina Cifuentes no havia superat totes les assignatures, no havia fet el treball final de màster (TFM) i no havia procedit a la seva defensa», van decidir que es confeccionaria una acta a què es donaria «aparença de versemblança».
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Concurs 55 candidats estrella de tot el món opten a dissenyar el Liceu Mar
- "En algun moment hauré de fer el dol"
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Esports de neu Bitllets de Rodalies Renfe i Ferrocarrils de la Generalitat per anar a diferents estacions d'esquí de Catalunya amb forfet inclòs: com adquirir-los
- Previsió meteorològica L’episodi de pluges intenses «estàtic» s’acarnissa a Badalona, el Maresme i el Vallès a l’espera de més precipitacions
- Crisi ramadera L’últim senglar infectat canvia l’escenari: «Reforçarem la vigilància en l’entorn de Sant Cugat per detectar més casos»
- Professor i pedagog Mor als 87 anys Joaquim Arenas, un dels pares de la immersió lingüística
- Escàndol internacional Trump, Clinton i la trama Epstein d’abús sexual: les claus
- Accident mortal Mor atropellada una jove de 20 anys que circulava en patinet a Sant Cugat
