SONDEIG DEL GESOP
Enquesta eleccions Catalunya: Esquerra es manté malgrat la pressió de JxCat
Puigdemont escurça distàncies amb Junqueras després de trencar amb el PDECat
Cs perd més de la meitat dels seus escons i Vox entra al Parlament

junqueras2ok
JxCat escurça distàncies amb ERC, però els republicans aguanten l’envit. Segons una enquesta sobre les eleccions catalanes del Gabinet d’Estudis Socials i Opinió Publica (GESOP) per a EL PERIÓDICO, Esquerra guanyaria els comicis amb el 22,5% dels vots i 34-35 escons (ara en tenen 32) i Carles Puigdemont aconseguiria acostar-se als seus socis en el Govern amb el 19,3% dels sufragis i 29-30 diputats (avui en té 34), arrabassant el segon lloc que el PSC tenia en els últims pronòstics.
Els socialistes aconseguirien el 17,9% dels vots i 25-26 escons (ara en tenen 17), seguits de Cs que perdria més de la meitat de la seva representació amb l’11,9% dels sufragis i entre 15-16 parlamentaris (avui tenen 36). Els comuns sumarien entre 9 i 10 diputats (en tenen 8) i el PPC podria arribar a duplicar els seus 4 representants actuals, igual com la CUP, ja que a tots dos se’ls atorga entre 7 i 8 seients a l’hemicicle. Vox entraria per primera vegada al Parlament amb entre 5 i 6 escons.
ERC podria escollir entre continuar governant amb JxCat, buscant la crossa parlamentària de la CUP o els comuns, o ressuscitar el tripartit amb el PSC i Catalunya en Comú-Podem. A les forquilles més altes del sondeig, la primera opció sumaria una majoria independentista de 73 diputats, mentre que la segona uniria 71 parlamentaris. Ara bé, ERC, JxCat i CUP no aconseguirien superar junts el 50% dels vots i es quedarien en el 47,2%, un resultat similar a l’actual.
- Laura Lobo, advocada experta en herències: “No s’ha de donar per fet que els nebots hereten del tiet solter i sense fills”
- Horta-Guinardó Les disputes obliguen a tancar l’Associació de Veïns del Carmel
- Marc Márquez passa pel quiròfan i es complica la seva reaparició
- Futbol El Barça va concedir a Limak l’obra del Camp Nou malgrat que un informe tècnic li atorgava la pitjor puntuació
- Anàlisi Improvisació organitzada
- Empreses La venda del 33% de Planeta dels Lara García s’encalla
- Consell Executiu Catalunya redueix un 95% l’impost de successions al camp per facilitar el relleu generacional
- MACROECONOMIA L’FMI torna a revisar a l’alça el creixement d’Espanya per al 2025 fins al 2,9%
- Investigació d’IrsiCaixa Una vacuna de Can Ruti potencia la resposta immunitària en càncer de bufeta no invasiu, segons un estudi
- Comarques de l’Ebre El Govern no descarta expropiacions i preveu mesures de seguretat als edificis en zones inundables