'spain for sure'
Felip VI envia un missatge al món de «fe i confiança» en Espanya
El Rei ha presidit la presentació d'una campanya que vol rellançar la imatge del país com a destinació seriosa i fiable i atreure els turistes estrangers

zentauroepp53804378 i d el presidente de la ceoe antonio garamendi el preside200618205737 /
El Rei ha presidit aquest dijous el llançament de la campanya 'Spain for sure' («Espanya, segur que sí»), dirigida a enviar un missatge al món de «fe i confiança» en el país i la solidesa de la seva economia davant la reobertura de les fronteres, després de tres mesos de tancament per la pandèmia. Felip, amb la reina Letizia, han participat en l'acte organitzat pel Ministeri d'Afers Estrangers al Museu del Prado amb l'objectiu de rellançar la imatge d'Espanya com a destinació seriosa i fiable i atreure els turistes estrangers, una vegada superat el pitjor de la crisi sanitària.
La campanya s'ha posat en marxa en vigílies que Espanya restableixi el trànsit amb els països europeus de l'espai Schengen diumenge que ve, dia 21, coincidint amb el final de l'estat d'alarma, mentre que amb Portugal i les altres nacions serà l'1 de juliol.
Un país en el que puedes confiar.
— Pedro Sánchez (@sanchezcastejon) 18 de junio de 2020
Un país en el que puedes creer.
Seguro. #SpainForSure 🇪🇸pic.twitter.com/I4MOGuM4r9
Felip ha afirmat que el lema 'Spain for sure' és una expressió de «l'energia i la fortalesa» d'Espanya i «un missatge de confiança en el futur». «Som capaços d'aconseguir el que ens proposem», ha emfatitzat el monarca, que ha fet una crida a actuar junts per superar «la urpada inesperada i cruel» que ha suposat el coronavirus. Segons el parer del rei, Espanya afronta «moments crucials per recuperar-se», tant de la Covid-19 com de la difícil situació econòmica.
Però davant l'adversitat, ha animat a demostrar la capacitat de superació que caracteritza els espanyols i fer-ho saber al món. «Decidits tots a enviar junts al món un clar missatge de fe en nosaltres mateixos i de confiança en la solidesa de la nostra economia i la nostra societat. Confiança i fe en el nostre futur», ha reafirmat el cap de l'Estat.
Els Reis han estat acompanyats per la ministra d'Afers Exteriors, Arancha González Laya; la d'Indústria, Turisme i Comerç, Reyes Maroto; i el de Cultura i Esports, José Manuel Rodríguez Uribes.
González Laya ha posat èmfasi en què Espanya «no dona mai res per perdut» i és un país «sòlid, robust i obert al món».
Per això, ha fet veure a la comunitat internacional la «seguretat i confiança» en Espanya, una elecció segura i un país de possibilitats. Rodríguez Uribes ha animat els turistes a tornar a visitar Espanya per la seva seguretat «jurídica, sanitària i humana».
Durant l'acte, s'ha projectat un vídeo en què han participat alguns dels ambaixadors honoraris de la Marca Espanya, com els esportistes Rafael Nadal, Pau Gasol i Fernando Alonso, cuiners com Ferran Adriá i els germans Roca, i el cardiòleg Valentí Fuster.
«Aquest partit, junts, el guanyem segur», afirma Nadal en el missatge que Exteriors, a través de la Secretaria d'Estat d'Espanya Global, distribuirà al món per les xarxes socials.
Al fòrum s'hi han sumat el president de la CEOE, Antonio Garamendi, el la Cambra de Comerç d'Espanya, José Luis Bonet, i el president del Fòrum de Marques amb Anomenada, Joaquín Osborne, amb unes organitzacions que col·laboren en la campanya. Bonet s'ha mostrat convençut que Espanya està en condicions de superar la profunda crisi en què està immers el país a causa del coronavirus.
«Guanyar la batalla de l'estiu serà guanyar la guerra de la recuperació», ha dit Bonet en la seva crida a recolzar el turisme. Garamendi ha compartit l'optimisme perquè «les empreses espanyoles estan moltíssim més ben preparades que el 2008» durant l'anterior crisi.
Els responsables de la CEOE i de la Cambra de Comerç d'Espanya han coincidit en la necessitat d'actuar amb unitat i elogiar el paper de la Corona en el recolzament de la imatge d'Espanya i les seves empreses.
La presentació de la campanya ha tingut lloc unes hores després que el president de Govern, Pedro Sánchez, hagi donat a conèixer el Pla d'Impuls al Sector Turístic, que contempla destinar 4.262 milions d'euros per reflotar el sector després de tres mesos d'aturada.
Notícies relacionadesEl turisme és clau per a l'economia espanyola, al representar el 12,3% del PIB nacional.
El 2019, es va tornar a batre, per setè any consecutiu, el rècord de visites d'estrangers amb 83,7 milions de turistes, dels quals 29 van venir durant l'estiu. El Regne Unit va ser el principal emissor de turistes a Espanya, amb més de 18 milions, seguit d'Alemanya, amb 11,1.
- ESPORTS ¿Quants diners s'emportaria el Barça per guanyar la Lliga?
- Investigació ¿Quantes hores has de dormir si vius a Catalunya? La Universitat de Columbia ho revela
- En dos anys Catalunya vol incorporar 200.000 migrants al mercat laboral amb el nou reglament d’estrangeria
- Detectades obres il·legals en una reforma de Consell de Cent
- Tancada des del 2018 Barcelona estudiarà la viabilitat de reobrir la ‘platja de l’Eixample’ el 2026
- Pressupostos de 2026 Illa rellançarà el dilluns la llei de barris amb una inversió de més de 800 milions
- Novetats en el format RTVE pren mesures amb 'La familia de la tele': separa Aitor Albizua i Inés Hernand de María Patiño i elimina el cor d'un dels seus blocs
- Pederàstia a l'Església La família d'un exalumne de Jesuïtes Casp ja mort denuncia després de veure 'La Fugida' que va patir abusos de Francesc Peris
- Unió Europea Barcelona i una quinzena de capitals europees demanen a la UE un fons per a vivenda de 300.000 milions d’euros a l’any
- Editorial Una investigació lenta