compareixença com investigat davant el TSJC
Buch nega que fitxés d'assessor un mosso per a l'escorta de Puigdemont
El conseller d'Interior ha al·legat que va designar l'agent per la seva experiència al cos

zentauroepp53770599 buch200616104112 /
El conseller d’Interior, Miquel Buch, ha negat davant la jutge haver fitxat com a assessor un exescorta de Carles Puigdemont perquè continués prestant protecció a l’expresident fugit a Brussel·les i ha al·legat que el va designar com a càrrec de confiança per la seva experiència en els Mossos d’Esquadra.
Segons fonts judicials consultades per Efe, Buch ha comparegut aquest dimarts durant unes tres hores davant la magistrada del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) Mercedes Armas, que l’investiga pels delictes de prevaricació i malversació per nomenar com a assessor el sergent dels Mossos Lluís Escolà perquè s’encarregués de la seguretat de Puigdemont després de la seva fugida de la justícia espanyola.
Buch ha desvinculat el fitxatge del sergent –a proposta del seu equip, ja que no el coneixia prèviament– de la protecció de Puigdemont i ha al·legat que volia un mosso al seu equip de confiança per tenir una visió tècnica dels assumptes policials, ja que no tenia experiència en aquest àmbit, i que diversos candidats van rebutjar la seva oferta abans perquè no volien significar-se políticament.
Dijous també està citat davant del tribunal el sergent dels Mossos que suposadament va donar protecció a Puigdemont a Bèlgica després de l’1-O.
Querella fiscal
La magistrada els cita per presumptes delictes de prevaricació i malversació de fons públics en relació amb el servei d’escortes i protecció a l’expresident fora d’Espanya des de l’octubre del 2017.
Notícies relacionadesLa Fiscalia va obrir diligències d’investigació el 20 de març de 2019 després de rebre una denúncia de Cs que assegurava que Escolà, anomenat per Buch el 30 de juliol del 2018 com a assessor en matèria de sistemes de seguretat amb una retribució anual de 60.000 euros, en realitat estava exercint funcions de protecció o d’escorta de l’expresident.
Segons la querella de la fiscalia, el nomenament d’Escolà com a assessor de sistema de seguretat va constituir un acte d’arbitrarietat, malgrat que sigui un càrrec de confiança, i que només tenia per objectiu procurar, des del Govern i amb càrrec als fons públics, «un servei d’escorta permanent al declarat processat rebel».
- Novetats en el format RTVE pren mesures amb 'La familia de la tele': separa Aitor Albizua i Inés Hernand de María Patiño i elimina el cor d'un dels seus blocs
- incident als voltants de l’estadi Detinguda la dona que va atropellar 15 aficionats de l’Espanyol
- Natura L'espectacular poble de conte a només 30 minuts de Vic
- Seguretat Social El Govern central vol facilitar que els jubilats combinin la seva pensió amb un ‘minijob’
- Famosos La gran ficada de pota de Lola Índigo després de l’atropellament a Cornellà: ha hagut de demanar perdó
- Astronomia Catalunya prepara un dispositiu per a l’eclipsi total del 2026
- Desafiament a la igualtat de gènere El bomber que va al·legar ser dona a Madrid, exclòs per excés de testosterona
- Internet Espanya, França i Grècia demanen una edat mínima a la UE per accedir a les xarxes
- Mètode contra especulació
- Adolescents La falta d’educació sexual i el porno disparen el ‘sexbullying’