JxCat demana una votació en defensa de Torra al Parlament
Els postconvergents fan una crida a «plantar-se contra la decisió de la Junta Electoral Central»
Batet critica ERC pel pacte amb el PSOE: «No entenem en què avança cap a la independència»
zentauroepp43546631 el nou portaveu de jxcat albert batet abans d una roda de 180530144257 /
El grup parlamentari de Junts per Catalunya (JxCat) ha anunciat aquest dissabte que està perfilant una resolució que sotmetrà al ple del Parlament en defensa del president de la Generalitat, Quim Torra, davant la decisió de la Junta Electoral Central (JEC) de retirar-li l’acta de diputat al Parlament i, amb això, inhabilitar-lo.
El portaveu de JxCat, Albert Batet, ha explicat que espera que tot l’independentisme recolzi aquesta resolució. «Creiem que és important que el Parlament es manifesti en una votació de rebuig d’aquest cop d’Estat encobert. En dos anys, dos presidents han sigut trets pels despatxos de Madrid. Ha de quedar reafirmat que el president segueix sent president i diputat del Parlament. Avança favorablement aquesta votació, hi ha un principi d’acord molt ajustat en les forces independentistes entorn d’aquesta proposta de resolució i confiem que pugui sortir endavant».
«Plantar»-se
Notícies relacionades«La llei de la presidència de la Generalitat no contempla que el president pugui ser cessat per una resolució de la JEC, per tant, volem complir la legalitat. S’ha de complir la llei de presidència i el reglament del Parlament. Quan es notifiqui la decisió de la Junta Electoral, la posició de JxCat serà molt clara: defensar la sobirania del Parlament dels més de dos milions de catalans que van investir el president Torra i defensar aquests drets en els estaments que correspongui», ha afirmat Batet, cridant a «plantar-se davant de la JEC».
D’altra banda, el portaveu de JxCat ha criticat la decisió d’ERC de mantenir el pacte d’investidura amb el PSOE: «No compartim la posició d’Esquerra. El moment és greu i volem recordar que dels últims tres presidents de JxCat, o han sigut inhabilitats o han sigut cessats. El moment és greu perquè és un òrgan de l’Executiu el que aplica aquesta inhabilitació, i aquest és un moment de país, de sentit d’Estat i de màxima unitat. No compartim ni entenem en què avancem cap a la independència amb la posició d’ERC», s’ha preguntat.
Parlament PSOE ERC - Esquerra Republicana de Catalunya Albert Batet Quim Torra Junts per Catalunya
- Disturbis a Barcelona Els Mossos denuncien tres radicals del Barça per trencar els vidres de l’autocar de l’Atlètic a la seva arribada al Camp Nou
- Condemnat a 12 anys de presó l'home que va retenir i violar una noia a la zona dels Trullols de Manresa
- Fòrum internacional Illa reivindica Catalunya com un "soci fiable" per enfortir el projecte europeu
- Als 46 anys d’edat Troben el cadàver d’una persona sense sostre a Badalona, la sisena en el que va d’any
- Incertesa aèria L’app que avisa si hi ha un canvi en el teu vol molt abans que t’informi l’aerolínia: cofundada per un català
