L'ENDIMONIAT TAULER POLÍTIC
El PSC prepara la seva opa a Cs
Iceta vol aglutinar el vot no independentista a les pròximes catalanes, capitalitzat per Arrimadas a les últimes
Els socialistes han endurit el discurs antiseparatista buscant vots en l'estampida taronja

50852868 60
El PSC prepara la seva opa a Ciutadans després de la caiguda taronja de diumenge, que ha provocat la dimissió d’Albert RiveraAlbert Rivera. Després que els socialistes tornessin a ser la segona força en les generals a Catalunya (i la primera opció no independentista), Miquel Iceta vol aglutinar el vot constitucionalista en les pròximes catalanes, com va fer Inés Arrimadas en les de fa dos anys. Candidat accidental a les generals pels problemes de salut de Meritxell Batet, el líder del PSC ha endurit en campanya el discurs contra l’independentisme, seguint l’estratègia de Pedro Sánchez, que perseguia buscar vots de l’estampida de votants de Cs.
«El problema per a Ciutadans no és tant el seu resultat d’ahir, sinó que van guanyar unes eleccions a Catalunya i ningú va saber quin sentit tenia aquella victòria i si l’aprofitarien o no, com va ser finalment el cas», ha reflexionat aquest dilluns el primer secretari socialista, que ha assenyalat que el seu repte ara és «preparar bé la contesa catalana». «Tenim un govern en fase terminal i la nostra obligació, ara més que mai, i després d’aquestes eleccions encara més, és oferir una alternativa progressista, no independentista, que doni el bon govern que avui no tenim».
Notícies relacionadesIceta no ha volgut valorar directament l’adeu de Rivera, adduint que «no hi ha res més trist que tots s’afegeixin a aprofitar la mala situació d’algú». Però ha criticat, sense citar-lo, que l’«antipolítica» d’expressions com ara «xiringuitos», «botí» i «banda» [alguns dels dards que l’exlíder de Cs utilitzava contra Pedro Sánchez] ha alimentat Vox. També ha carregat contra Cs i el PP per haver impulsat la ultradreta amb els seus pactes.
Pactar amb Vox i la gran coalició amb el PP són les dues úniques opcions que el PSC descarta i demana explorar tota la resta per evitar com sigui una altra repetició electoral. «Qui voti ‘no’ a Sánchez estarà votant amb Vox [...]. Qui no està en condicions de fer govern hauria d’evitar bloquejar de nou», ha advertit.
- Fiscalitat ¿Quines despeses del cotxe em puc desgravar en la declaració de la renda?
- Pensions Natalia de Santiago sobre la jubilació: «Tenim un problema si deixem els diners quiets al banc»
- INvestigació A la presó el matrimoni que tenia tancats els seus tres fills a Oviedo
- Bancs Confirmat pel Banc d’Espanya: aquests són els motius pels quals poden bloquejar-te el compte
- Successos Detinguts tres menors a Mataró per la brutal agressió a un adolescent
- Papanikolaou i Fournier deixen el Madrid sense ‘final four’
- "A mi em pots jutjar pel meu rendiment, però no pel meu cos"
- Paula Crespí: «Les medalles són allà, és clar, però no donen vides extra»
- El Barça acaricia la Lliga després de derrotar el Llevant Badalona
- El futbol espanyol acomiada Manolo i el seu bombo