NOU PARTIT
Terol Existeix entra al Congrés amb un diputat
Guitarte es compromet a recolzar «la governabilitat d'Espanya»

undefined50691042 graf7631 teruel 09 10 2019 de izq a der los candidatos191110224726 /
Terol Existeix ha aconseguit entrar al Congrés dels Diputats amb un representant. El cap de llista de Terol Existeix al Congrés, Tomás Guitarte, s’ha mostrat «molt content» pels resultats obtinguts en les eleccions generals, en les quals ha sigut la força més votada a Terol, i ha aconseguit un dels tres escons que estaven en joc en aquesta circumscripció. Guitarte ha garantit que recolzarà «la governabilitat» d’Espanya.
Terol Existeix, amb el 95,95% dels vots escrutats, ha obtingut 18.603 sufragis a la seva província, el 26,34%. El segueixen el PSOE, amb 18.048 vots, el 25,55%, i el PP, amb 16.954 vots, el 24%. Cada una d’aquestes forces ha aconseguit un diputat a Terol.
Guitarte ha dit que veuen l’escó «com una eina per exigir el compliment de les promeses realitzades», en al·lusió a actuacions que «han estat planificades però mai s’han complert» perquè «Terol sempre es quedava fora» de les inversions de l’Estat.
Notícies relacionadesHa remarcat que Terol Existeix vol «que hi hagi un Govern d’Espanya», de manera que no hi posarà «cap obstacle», tot i que «caldrà negociar els recolzaments» perquè volen «que els fets es compleixin».
Tomás Guitarte ha acabat afirmant que Espanya és «l’únic país europeu que té aquestes diferències –territorials– tan grans» i que «és hora de plantejar-se un reequilibri del territori», cosa que la plataforma vol portar a terme mitjançant un pacte d’Estat.
- La vídua d’Andic demana als fills de l’empresari més diners de l’herència
- Endarrerir el rellotge ¿Quin dia és el canvi d’hora a Espanya? L’horari d’hivern 2025 és a tocar
- S’accelera el desallotjament del bloc Venus de la Mina
- 10 famosos assenyalats
- Cas Koldo Aquestes són les "diferències irreparables" que han motivat el canvi d’advocat d’Ábalos
- París: El robatori d’unes joies que van pertànyer a Napoleó obliga a tancar el museu del Louvre aquest diumenge
- Recomanacions «Dinar de 10»: els elogis al millor restaurant de Cornellà de Llobregat, segons Tripadvisor
- La comarca de Catalunya on gaudir del silenci de la tardor: ideal per collir bolets i amb una de les majors densitats d’espais naturals
- Mirada holística Miguel Muñoz-Cruzado, fisioterapeuta: "No existeix la salut física ni la mental, existeix la salut"
- Toni, Lamine i el ‘pla Alexanko’