La Generalitat permetrà als funcionaris treballar el Dia de la Hispanitat i el de la Constitució
L'Executiu de Torra aprovarà al setembre un acord que habilitarà un "mecanisme legal" perquè els seus empleats puguin treballar aquests dos dies
El Govern de Quim Torra ha trobat un "mecanisme legal" que permetrà ja aquest any que els funcionaris de la Generalitat que ho desitgin puguin treballar dos dies festius estatals: el 12 d’octubre, Dia de la Hispanitat (que cau en dissabte), i el 6 de desembre, Dia de la Constitució (que cau en divendres).
En una entrevista concedida a Efe, el conseller de Polítiques Digitals i Administració Pública, Jordi Puigneró, ha anunciat que el Govern aprovarà un acord de govern el setembre que habilitarà la fórmula legal perquè el personal de la Generalitat pugui treballar aquests dos dies.
El conseller ha volgut deixar clar que l’opció de treballar en aquests dos dies festius serà completament "voluntària". "No obligarem ningú a fer festa aquests dos dies, però sí que habilitarem la possibilitat que aquelles persones que vulguin treballar aquests dos dies puguin fer-ho", ha conclòs.
Preguntat per si tem impugnacions per part de l’Estat, Puigneró ha assegurat: "Ho hem volgut fer d’acord amb la legislació i hem buscat el mecanisme que permetrà fer-ho possible". Amb tot, no ha volgut donar encara detalls de la fórmula que s’ha buscat.
Demanda de funcionaris
El conseller ha recordat que l’any passat va rebre una carta de molts funcionaris catalans que demanaven tenir el dret a treballar aquells dos dies, al no sentir-se representats per aquestes festivitats, i ha afegit que aquesta demanda la recolzen també col·lectius de l’Administració i alguns sindicats, entre els quals,l’Intersindical-CSC.
Preguntat per si la mesura també es podrà estendre al personal delsajuntaments catalans, Puigneró ha explicat que la petició d’habilitar aquests dies com a laborables provenia dels empleats de la Generalitat, i de moment es posarà en marxa per als treballadors del Govern, que són més de 200.000.
"El que pugui passar en altres administracions no és de la meva responsabilitat", ha afegit el conseller, que ha deixat en mans dels ajuntaments la decisió de treballar o no aquests dies festius.
Notícies relacionadesEn els últims anys un grup d’ajuntaments catalans, especialment els governats per formacions independentistes, han obert les portes el 12 d’octubre i han convertit el Dia de la Hispanitat en laborable per a aquells funcionaris que volguessin treballar.
No obstant, la polèmica es va desencadenar el 2016, quan un jutge, a instàncies de la Delegació del Govern a Catalunya, va prohibir obrir l’Ajuntament de Badalona el 12 d’octubre i sis regidors d’aquest consistori van decidir obrir les portes del consistori i van ser després acusats de desobediència.
12 d'Octubre Govern Funcionaris Generalitat Calendaris laborals Jordi Puigneró Quim Torra Dia de la Constitució
- La passarel·la de les campanades
- Multes per als cotxes B en les zones de baixes emissions
- Cap d’Any Audiències TV Campanades | Laura Escanes i Miki Núñez tomben Estopa i Chenoa i Pedroche a Catalunya amb el raïm de TV3
- Incendi mortal Així és Crans-Montana, l’exclusiva estació alpina sacsejada per la tragèdia de Cap d’Any
- Mor un submarinista durant una immersió a Roses
- BARCELONEJANT Experiències de pel·lícula
- El futur de la mobilitat A BCN (5) Els conductors de VTC sèniors temen perdre la feina amb la nova llei del taxi
- Transport públic El metro i el bus tanquen el 2025 amb rècord de passatgers
- Dia màgic Els Reis arribaran en golondrina i estrenaran noves carrosses
- Apunt Un somni humit
