INVESTIDURA
Sánchez: «Espanya necessita un Govern al juliol, no a l'agost ni al setembre»
El president del Govern acusa el PP i Cs de voler provocar un nou avenç electoral
El cap de l'Executiu descarta fer una oferta de "col·laboració" a Ciutadans ja que vol governar "des de l'esquerra"
El president del Govern, Pedro Sánchez, ha apel·lat a la resta de la forces parlamentàries per afavorir la formació d’un nou Executiu el mes de juliol. “M’agradaria demanar-los a totes les forces parlamentàries una reflexió i és que Espanya no es pot aturar, necessita un Govern el mes juliol, no a l’agost ni al setembre", ha dit Sánchez en una roda de premsa al finalitzar la cimera del G20 a Osaka (Japó).
Sánchez no ha volgut avançar la data per a la investidura que ell mateix proposarà a la presidenta de Congrés, Meritxell Batet, a la seva reunió del 2 de juliol. “Tinc una lleugera idea”, n’ha fet broma, sense voler precisar més.
El president ha fet una primera crida a Unides Podem perquè consideri la seva oferta d’un Govern “de col·laboració”, i no “de coalició” com reclama el líder morat, Pablo Iglesias. “És una proposta raonable i assenyada que obeeix a una cooperació més gran amb Unides Podem com a soci preferent, amb col·laboració parlamentària i a l’Administració”, ha dit Sánchez
D’altra banda, també ha apel·lat a “la responsabilitat” del PP i de Ciutadans. “Els demano que, com que no hi ha alternatives, el que han de fer és almenys facilitar que hi hagi un Govern a Espanya i que estigui liderat per qui han decidit els espanyols”, ha afegit el president fent valer els resultats obtinguts pel PSOE a les eleccions generals d’abril.
Sánchez ha descartat la idea d’oferir una oferta “de col·laboració” a Ciutadans ja que “aquest Govern vol governar des de l’esquerra”.
En relació amb la possibilitat indesitjada de nous comicis, Sanchez ha respost que “aquells que plantegen el ‘no’ en la meva investidura són els tenen al seu cap un avançament electoral, perquè no hi ha alternativa”.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Presumpta administració deslleial Els Mossos confisquen documents i joies als marmessors de Pere Mir
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Perspectives El Govern manté en el 2,6% el creixement del 2025 malgrat la incertesa pels aranzels
- Criança El pediatre Carlos González, sobre l'exposició dels nens a les pantalles: "Fins a aquesta edat, res"
- Energia El Govern central exigeix per a aquesta mateixa tarda a REE i totes les elèctriques totes les dades sobre l'apagada
- Educació superior Creix més del 50% el nombre d’universitaris que han de compaginar estudis i treball en només tres anys
- Infraestructures Renfe prepara 9.000 trajectes en bus per al tall de Rodalies entre El Prat i Vilanova de l'1 al 4 de maig