56.056 VOTS MENYS
La CUP denuncia un error en el recompte de vots del Ministeri
Segons la seva pròpia suma de resultats, la formació va aconseguir un total de 177.330 paperetes i 337 càrrecs electes

zentauroepp47633770 pla mig de la cap de llista de la cup a les eleccions munici190509141149 /
La CUP ha denunciat aquest dimarts un error en el recompte de vots dut a terme pelMinisteri de l’Interior. Segons els càlculs que ha fet la formació anticapitalista, hi ha 56.056 vots no sumats a les 121.274 paperetes anunciades que donen un total de 177.330 vots a la seva candidatura (un 4,82%). "L’error del Ministeri és la suma del recompte total i, per tant, no té afectació en els resultats obtinguts en els diferents municipis on la CUP s’ha presentat", aclareixen en un comunicat.
Segons aquestes noves dades que ha aportat el partit, la caiguda de la CUP respecte a les eleccions anteriors, les del 2015, ha sigut d’un 24,32%, és a dir, han obtingut 57.459 vots menys que fa quatre anys a Catalunya.
Notícies relacionadesLa CUP també remarca que les confluències i les candidatures associades han obtingut un total de 15.168 vots i 40 càrrecs electes.
D’aquesta forma, els anticapitalistes han aconseguit 337 regidors al territori i no 335 com indica el Ministeri. Aquests regidors pugen fins a 377 si se suma la seva presència a la Comunitat Valenciana i les Illes Balears.
- HABITATGE Polèmica per l’anunci del Ministeri d’Habitatge: tres adults compartint pis desencadena una onada de crítiques
- Eduardo Mendoza: "Tothom està indignat per alguna cosa, però jo no, vivim formidablement"
- Congrés d’Aecoc Roig anima els empresaris a "sortir de l’armari i no tenir por"
- La crisi habitacional El Govern estudia la prohibició de la compra especulativa d’habitatge
- Barcelonejant Arriba a Barcelona la màquina viral de postals sorpresa que ha desencadenat la bogeria a Nova York
- 40è aniversari El 23-F per a mil·lennistes: ¿Com va ser el cop d’Estat de Tejero?
- Acte amb economistes Junqueras veu «molt lluny» l’acord sobre finançament i reclama a la societat civil que també pressioni
- Òbit Mor als 93 anys Antonio Tejero, autor del cop d'estat de 1981
- Ciclisme París i el Tour s’entreguen a la màgia de Barcelona
- Estudi de la Fundació BBVA Tres de cada cinc menors ja decideixen amb els seus pares on va la família de vacances o quina tecnologia es compra a casa