política migratòria
Ábalos contesta al Papa: "Que cridi l'atenció als països que no practiquen salvament"
El ministre es queixa i qualifica d'"injust" tenir una "mirada parcial"

zentauroepp45957704 abalos181119093452
El secretari d’Organització del PSOE, José Luis Ábalos, ha defensat aquest dilluns que el Govern de Pedro Sánchez està "treballant més que ningú" en el salvament de vides al mar i ha afegit que “el més equilibrat" seria cridar l’atenció a aquells països que no ho fan. En roda de premsa a la seu del PSOE, Ábalos ha respost així al ser preguntat pel fet que el barco de l’oenagé Proactiva Open Arms estigui paralitzat a Barcelona i per les paraules de crítica del papa Francesc ahir a la nit a La Sexta: "¿Per què es fa? ¿Perquè s’ofeguin?".
El dirigent socialista ha assenyalat que ha comparegut diverses vegades al Congrés i al Senat per donar compte d’aquesta qüestió i ha assenyalat que ben aviat es resoldrà administrativament. "És injust tenir una mirada parcial. Aquest Govern és el que més activament està salvant vides al mar", ha destacat, abans de precisar que ho està fent en l’àmbit de les seves responsabilitats.
Notícies relacionadesPer a Ábalos, seria més "correcte i equilibrat" cridar l’atenció dels països que no practiquen el salvament.
El secretari d’Organització socialista també ha fet referència a la manifestació d’ahir a Madrid per reivindicar solucions urgents perquè el àmbits rurals "no agonitzin".
- Peña Ubiña Mor un escalador a la mateixa muntanya que va matar el seu pare fa 31 anys
- Novetat editorial L’artista que "va morir de tristesa"
- Carme Trilla: "Operacions com la Casa Orsola es podrien fer sense necessitat de mobilització"
- El vestidor del Madrid s’atipa d’un Vinícius a la baixa
- Confessió personal Eduard Fernández s'obre amb Évole en la seva entrevista més sincera: "Era addicte a l'alcohol i el barrejava amb coca"
- POLÈMIC RECONEIXEMENT El cineasta Albert Serra i la Unión de Criadores de Toros de Lidia guanyen el primer Premi Nacional de Tauromàquia que no convoca el Ministeri de Cultura
- De copilot del Dakar a ciclista professional
- Sector en crisi El pla per desburocratitzar el sector agrícola permetrà un estalvi de 430 milions d’euros
- Habitatge públic El Govern veu «complicat» impedir que les 36.000 vivendes que deixaran de ser de protecció oficial passin al mercat privat
- Futbol La Justícia manté la imputació al jugador del Reial Madrid Raúl Asencio per pornografia infantil