CANDIDATA
Álvarez de Toledo demana a la Fiscalia que els llaços es retirin «per sempre»
Afirma que són un «signe d'opressió de l'altra meitat de Catalunya»
La candidata del PP a Catalunya a les eleccions generals, Cayetana Álvarez de Toledo, ha reclamat aquest dissabte a la Fiscalia que els llaços grocs en recolzament als independentistes presos es retirin “per sempre”, més enllà del període electoral, perquè són un “signe d’opressió de l’altra meitat de Catalunya”.
En declaracions a la premsa en la seva visita al Saló de l’Ensenyament de Barcelona, Álvarez de Toledo ha defensat que “tota la cartelleria que suposi denunciar Espanya com una dictadura o oprimir la meitat dels catalans i resta d’espanyols” ha de ser retirada de tots els espais “avui i per sempre”.
La candidata del PPC s’alinea així amb l’actitud del candidat de Ciutadans a la presidència del Govern, Albert Rivera, que ahir va prometre que si governa Espanya no hi haurà “ni un llaç groc” a Catalunya.
Per a Álvarez de Toledo, cal garantir que tot el territori català sigui “neutre, democràtic” i que estigui “net de tota simbologia ideològica en el pitjor sentit de la paraula ‘ideològica’, de buscar l’expulsió, l’arraconament i el menyspreu de la Constitució”.
Respecte a la querella que el president de la Generalitat, Quim Torra, va anunciar ahir que presentaria contra la Junta Electoral Central, Álvarez de Toledo l’ha considerat una “nova broma del delegat del pròfug que dirigeix els assumptes de Catalunya”.
Segons l’opinió de la candidata del PPC, aquest anunci és “pur soroll i propaganda que no prosperarà”, i després ha citat Torra a “retre comptes davant de l’Estat constitucional”.
- Més traçat del metro sense nous combois
- Badalona Albiol oblida el desallotjament de l’antic B9 en el missatge de Cap d’Any
- La cultura que ve 15 pel·lícules que marcaran el 2026 a les sales de cine
- Mendicitat digital Morir en directe per un repte d’internet
- Mobilitat La línia de metro que va trencar motllos
- Èxit musical Joe Keery (Djo), el protagonista de ‘Stranger things’ que ha desbancat Taylor Swift a Spotify
- Per llepar-se els dits Dotze bons restaurants de Gràcia que no hauries de perdre de vista
- Possible visita del Papa El Govern i l’Església tanquen un acord per reparar econòmicament les víctimes de pederàstia
- Tractorades Protesta del camp contra el Mercosur: agricultors catalans tallen de matinada l’AP-7 i l’N-II a Pontós i francesos es planten davant la torre Eiffel
- Francisco Esteban Bara: "Hi ha professors universitaris que fa 19 anys que repeteixen la mateixa classe"
