CANDIDATA
Álvarez de Toledo demana a la Fiscalia que els llaços es retirin «per sempre»
Afirma que són un «signe d'opressió de l'altra meitat de Catalunya»
La candidata del PP a Catalunya a les eleccions generals, Cayetana Álvarez de Toledo, ha reclamat aquest dissabte a la Fiscalia que els llaços grocs en recolzament als independentistes presos es retirin “per sempre”, més enllà del període electoral, perquè són un “signe d’opressió de l’altra meitat de Catalunya”.
En declaracions a la premsa en la seva visita al Saló de l’Ensenyament de Barcelona, Álvarez de Toledo ha defensat que “tota la cartelleria que suposi denunciar Espanya com una dictadura o oprimir la meitat dels catalans i resta d’espanyols” ha de ser retirada de tots els espais “avui i per sempre”.
La candidata del PPC s’alinea així amb l’actitud del candidat de Ciutadans a la presidència del Govern, Albert Rivera, que ahir va prometre que si governa Espanya no hi haurà “ni un llaç groc” a Catalunya.
Per a Álvarez de Toledo, cal garantir que tot el territori català sigui “neutre, democràtic” i que estigui “net de tota simbologia ideològica en el pitjor sentit de la paraula ‘ideològica’, de buscar l’expulsió, l’arraconament i el menyspreu de la Constitució”.
Respecte a la querella que el president de la Generalitat, Quim Torra, va anunciar ahir que presentaria contra la Junta Electoral Central, Álvarez de Toledo l’ha considerat una “nova broma del delegat del pròfug que dirigeix els assumptes de Catalunya”.
Segons l’opinió de la candidata del PPC, aquest anunci és “pur soroll i propaganda que no prosperarà”, i després ha citat Torra a “retre comptes davant de l’Estat constitucional”.
- Al minut Guerra de l’Iran, en directe: última hora | Nova negociació entre els EUA i l’Iran per aconseguir la pau
- Platja El pacífic poble a només 15 minuts de Santa Coloma de Gramenet: espectacular
- Amb 20 projectes Barcelona llança una estratègia per impulsar i internacionalitzar l’economia blava amb 150 milions fins al 2030
- Trencament de l'enganxall Una desfilada accidentada: la bandera d'Espanya cau durant la celebració del Dia de les Forces Armades a Vigo
- Per un càncer Mor als 80 anys Marcia Lucas, l'editora que va convertir 'Star Wars' en un fenomen mundial
