PROTESTA INDEPENDENTISTA
Cassolada en favor dels presos en vaga de fam
La mobilització va ser instada a través dels comptes de Twitter dels polítics
zentauroepp46213281 cassolada cacerolada181210215835 /
Milers de persones a tot Catalunya han seguit la cassolada convocada en suport als presos independentistes per part dels polítics en vaga de fam.
Els presos han utilitzat els seus comptes de Twitter per cridar a la mobilització que coincideix amb els 10 dies en vaga de fam de Jordi Sánchez i Jordi Turull.
Els missatges a Twitter estan acompanyats d'un cartell on es pot llegir '10 dies de la vaga de fam. Dilluns 10 de desembre a les 12 hores. Surt al balcó! #Cassolada'
La protesta ha tingut, tanmateix, menys repercussió que les convocades després de l'empresonament dels polítics.
#Cassolada #Eixample #Barcelona @jordialapreso @joseprull @quimforn @jorditurull pic.twitter.com/6e6EdqeeiC
— Sònia Pau Cortada (@Soniapauc) 10 de diciembre de 2018
La cassolada s'havia convocat aquest dilluns en commemoració del Dia Mundial dels Drets Humans per recordar la situació dels polítics empresonats pel jutge Llarena, quatre dels quals estan en vaga de fam: Josep Rull, Joaquim Form, Jordi Sànchez i Jordi Turull.
Notícies relacionadesEl president de la Generalitat, Quim Torra, s'ha afegit aquest dilluns a la protesta amb un dejuni de dos dies al monestir de Montserrat.
Turull i Sànchez han perdut cinc quilos en els deu dies que porten en dejuni mentre que Forn i Rull se n'han aprimat set i 3,2 quilos, respectivament, en els set dies que porten sense menjar, segons fonts pròximes.
- Societat Li cau una multa de 19.000 € per treballar unes hores sent jubilat: el cas que ho canvia tot
- Salut mental ¿Atendre el teu fill o deixar-lo plorar? Rafa Guerrero, psicoterapeuta, aclareix els dubtes: «És una aberració...»
- La resposta de la Generalitat El Govern reivindica que Catalunya "és avui més segura" després de l’augment de mossos i el pla contra les armes blanques
- Apunyalament mortal a Finestrelles La víctima del crim d’Esplugues, una dona «riallera» que va arribar fa un any de la Xina i era sòcia d’un restaurant a Barcelona
- Per primera vegada La Xina desafia Trump i desobeeix les sancions imposades contra l’Iran en vigílies de la visita del republicà
