Borrell ordena destituir el cònsol honorari de Grècia a Barcelona per "greuges a la bandera d'Espanya"
Exteriors retreu a Fernando Turró que hagi acudit a actes "que no són propis" de la condició diplomàtica, com la manifestació de la Diada
fcasals45435153 madrid 12 10 2018 pol tica acto solemne de homenaje a la 181012104940 /
El cònsol general honorari de Grècia a Barcelona, Fernando Turró, ha sigut destituït a petició del Ministeri d’Afers Estrangers per "greuges a la bandera d’Espanya", informa Efe. Fonts d’Exteriors han precisat que Turró ha acudit a "diversos actes que no són propis" de la seva condició diplomàtica, com ara participar en una manifestació de la Diada lluint símbols independentistes, inclosa una samarreta ambl’estelada.
En la seva compareixença davant la comissió mixta de la Unió Europea (UE), Borrell ha explicat que l’ambaixador de Grècia a Espanya, Christodoulos Lazaris, "ha ofès la bandera de l’Estat espanyol al carrer". "Això un cònsol no ho pot fer", ha reblat.
Fonts diplomàtiques han explicat que Turró, empresari i arquitecte, va participar, el desembre de l’any passat, en un acte a l’estranger amb l’expresident Carles Puigdemont i que en l’última Diada es va manifestar amb una samarreta amb la bandera independentista. Arran d’aquests fets, la introductora d’ambaixadors, Caridad Batalla, va citar l’ambaixador grec a Espanya la setmana passada i aquest es va comprometre a cessar-lo.
El ministre ha respost així a la diputada Laura Castell Fort (ERC) que, durant la compareixença li ha retret el cessament de cònsols honoraris a Catalunya pel seu recolzament al secessionisme. Borrell ha puntualitzat que han sigut cessats pels seus respectius ambaixadors. Castell ha acusat el ministre d’estar duent a terme una política de "desinfecció".
Els cònsols honoraris no són diplomàtics, tenen menys competències que els cònsols de carrera i, amb freqüència són ciutadans del país de destinació, no de l’Estat al qual representen. La seva figura es regeix pel Conveni de Viena de Relacions Consulars, que estableix que els representants diplomàtics d’un país no podran entremetre’s en la política interna del país amfitrió. Si així fos, aquest pot retirar-los l’'exequatur' o permís de representació oficial que es concedeix a qui –sense ser diplomàtic– ostenta la representació honorària d’un altre Estat.
Quatre cessaments amb el PP
Aquesta és la primera ocasió en què, amb el Govern del PSOE, se cessa un cònsol honorari a Catalunya per motius relacionats amb el procés independentista. Amb el del PP van ser quatre els destituïts en els últims anys, representants de Finlàndia, les Filipines, Letònia i Bulgària.
- Cues pel 48 Open House Barcelona
- Als peus de collserola Tensió entre ‘runners’ i veïns a la Carretera de les Aigües
- La contracrònica Vinícius arruïna la millor tarda de Xabi
- Eleccions legislatives a l’Argentina Milei es prepara per fer canvis amb el suport inèdit dels Estats Units
- Educació El ‘bullying’ s’enquista per les dificultats per identificar-lo
- El Zoo de Barcelona accelera la seva gran transformació amb l’horitzó al 2030: així seran els nous espais
- Anàlisi de la mala ratxa culer Seqüeles de la derrota al Bernabéu: Flick segueix amb el Barça desconfigurat
- 'El segon cafè' de La 2Cat L’Editorial de Cristina Villanueva: L’inici d’una gran aventura informativa molt més distesa, com un bon segon cafè
- Judici a Barcelona Roures asseu a la banqueta Bartomeu: l’acusa d’injuriar-lo i li reclama una multa i 100.000 euros
- Tràmits Confirmat: els majors de 70 anys hauran de renovar el seu DNI permanent abans d’aquesta data per ordre de la Unió Europea
