després de les filtracions
Advocats de l'1-O rebutgen les "tàctiques" de la Fiscalia i exigeixen l'"absolució"
Les defenses mantenen que el Codi Penal dona la raó als imputats i que no existeix delicte de rebel·lió ni de malversació

abogados
Advocats defensors de dirigents independentistes processats per l’1-O han rebutjat aquest diumenge entrar en valoracions sobre lespenes que demanarà la FiscaliaFiscalia, en filtracions que han considerat "tàctiques de distracció". Han tornat a exigir l’"absolució" dels acusats per la falta de delicte de rebel·lió. En declaracions a RAC 1, Andreu Van den Eynde, advocat defensor d’Oriol JunquerasJunqueras, Raül Romeva i Carme Forcadell, entre d’altres, s’ha referit a la possibilitat que laFiscaliaen el seu escrit de qualificació provisional sobre el cas de l’1-O, plantegi mantenir el delicte de rebel·lió per als promotors del referèndum unilateral, però no sol·liciti les penes màximes.
Les informacions sobre els plans de la Fiscalia, ha denunciat, "són una altra tàctica de distracció", ja que "amb aquestes martingales ens fan entrar en el seu relat". "L’únic que acceptarem és una absolució", ha recalcat Van den Eynde, que ha suggerit que aquesta "estratègia no és de la Fiscalia General de l’Estat, és de fiscals concrets, els que ara ocupen la Fiscalia del Tribunal Suprem" i que, segons ha afirmat, "des de 2015 han planificat de forma molt acurada la resposta jurídica contra" el procés independentista.
Notícies relacionadesVan den Eynde ha assenyalat que "l’estratègia per jutjar l’independentisme va començar fa tres anys" i ha insistit que el Tribunal Suprem "és territori hostil". Ahir a la nit, en declaracions a TV-3, Marina Roig, advocada del president d’Òmnium Cultural, Jordi Cuixart, també va restar rellevància a la possibilitat que la Fiscalia plantegi mantenir el delicte de rebel·lió per als promotors de l’1-O, però no sol·liciti les penes màximes per a la majoria dels acusats.
"No havent-hi fonament per acusar d’un delicte de rebel·lió, que demanin 15 o 25 anys realment ens és bastant igual, ha afirmat Roig, que ha reclamat que el judici "sigui televisat", perquè "tothom vegi" la "tergiversació dels fets i del Codi Penal". Jordi Pina, advocat de Jordi Sànchez, també va declarar a TV-3: "totes les defenses considerem sense cap mena de dubte que el Codi Penal està de part nostra". "Amb el Codi Penal a la mà podrem defensar tècnicament que realment no hi ha delicte de rebel·lió, ni de sedició, ni de malversació", ha indicat.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Una nutricionista sobre la dieta que cal seguir si tens el còlon irritable: "No has de menjar res que t’inflami"
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Xifres d’Interior Rècord d’identificacions policials a Catalunya: 1,2 milions el 2024
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»