Els federalistes aixequen la veu

federalistes
Federalistes de tot Espanya es reuneixen aquest dissabte a l’Hotel Porta Fira de l’Hospitalet per aixecar la veu i reclamar que una Espanya federal és possible. La trobada, organitzada per Federalistes d’Esquerres, compta amb mig miler d’inscrits d’entitats federalistes de la resta d’Espanya i d’Europa que comparteixen el seu objectiu: una Espanya federal en una Europa federal. En l’acte inaugural participaran Nicolás Sartorius, president de l’Associació per una Espanya federal, Joan Botella, president de Federalistes d’Esquerres, els eurodiputats Javi López i Ernest Urtasun, l’exdiputat del Parlament de Catalunya Joan Coscubiela i l’alcaldessa de l’Hospitalet, Núria Marín.
"És evident que, a escala mundial, estem en un moment de més idees de replegament nacional, no passa només aquí sinó també als EUA i a la resta de la UE", reflexiona Botella. "Estem veient les últimes gesticulacions de cultures nacionalistes que confien en el millor sols, tanquem fronteres. Però no hi ha cap problema que s’acabi a les fronteres nacionals", sentencia el president de Federalistes d’Esquerres. Botella està convençut que tard o d’hora les seves tesis s’acabaran imposant. "Amb el federalisme passa com amb la prosa, com deia Molière. Molta gent ho fa sense saber-ho: molta gent està a favor de més autogovern des d’una perspectiva de més unitat"
Notícies relacionadesLa vicepresidenta de l’associació, Carme Valls, creu que el seu objectiu és avui molt més a prop que quan van fundar aquesta associació el 2012. “Una Espanya federal és més possible que mai. Quan vam començar pràcticament no hi havia veus que reclamessin la reforma constitucional; ara hi ha polítics i experts que creuen en un final de cicle, que veuen que la Constitució demostra mancances que s’han de corregir”. Una reforma constitucional que definís millor les competències de cada administració i un Senat amb representació territorial baixaria sensiblement el nivell de conflictivitat, reflexionen.
Homenatge a Carlos Pastor
Durant la jornada s’organitzaran cinc grups de treball sobre 'Federalisme i construcció europea', 'Federalisme i cultura', 'Federalisme i finances’, 'Federalisme i Estat del benestar', 'El federalisme en l’esdevenir històric d’Espanya; els federalistes a l’Espanya d’avui ' i en la clausura també es presentarà una ponència sobre 'Els camins de la reforma federal d’Espanya'. També es realitzarà un acte d’homenatge a Carles Pastor, periodista i fundador de Federalistes d’Esquerres. L’exsubdirector d’EL PERIÓDICO va morir el mes de novembre passat. Com diu la vicepresidenta Valls, l’exresponsable de Política d’aquest diari "va deixar la seva empremta a Federalistes".
- Eduardo Mendoza: "Tothom està indignat per alguna cosa, però jo no, vivim formidablement"
- HABITATGE Polèmica per l’anunci del Ministeri d’Habitatge: tres adults compartint pis desencadena una onada de crítiques
- El Govern sospesa la mesura ¿Es pot prohibir la compra d’habitatge per especular? ¿Ho pot fer Catalunya? L’estudi en què es basa Illa
- Educació Catalunya flexibilitza ara l’ús dels mòbils als instituts
- Sector bancari El BBVA prepara una remuneració extraordinària de quasi 7.000 milions
- Barcelona, protagonista L’històric Forn de Sarrià renaixerà gràcies al Forn de Cabrianes
- LLIGA DE CAMPIONS Bellingham prolonga l’horari d’estiu del Madrid
- Mapi León: "He necessitat el meu temps per tornar amb Espanya"
- Cita literària Quatre magnífics del còmic conquereixen Kosmopolis
- Alejandro González Iñárritu, cineasta: "No crec en la perfecció; el que m’interessa és el rigor"