Xavier Domènech dimiteix com a líder de Podem i els 'comuns'
Renúncia també a l'acta de diputat en el Parlament
A la mateixa hora que Quim Torra oferia la seva esperada conferència, un terratrèmol sacsejava l’espai dels ‘comuns’. Xavier Domènech ha anunciat la dimissió com a líder de Podem i Catalunya en Comú. El fins ara president del grup de Catalunya En Comú Podem en el Parlament també ha renunciat a l’acta de diputat.
“Crec que és l’hora de donar pas a noves persones amb idees fresques i l’energia necessària per dur a terme els reptes que el país demana els pròxims mesos, que sens dubte seran claus per al nostre futur”, ha explicat en un comunicat que s’ha fet públic durant la reunió de l’executiva de Catalunya en Comú. Dos mesos després de les eleccions internes, encara no havia tancat la composició de la nova cúpula. La confecció de la candidatura oficial ja va ser un nou mal de cap per al líder. La seva idea d’obrir l’espai a noves veus independents, alienes als partits que la componen la confluència, va xocar amb els interessos de les formacions que la componen. Elisenda Alamany, portaveu parlamentària de Catalunya en Comú Podem, es perfilava com la candidata a acompanyar Domènech al capdavant de la formació en una llista en què l’actual coordinador pretenia que hi hagués més pes dels independents i menys quotes de partits. Però la seva idea va ser votada, i al final va ser Ada Colau la que va formar la dupla amb Domènech en les eleccions internes. L’alcaldessa passa ara a ser l’únic cap visible del partit.
Notícies relacionadesD’aquesta manera posa fi a la difícil travessia dels ‘comuns’. La seva aventura política havia començat de forma immillorable quan, sent un desconegut per al gran públic, va capitanejar la sorprenent victòria de la confluència En Comú Podem a Catalunya en les eleccions generals del 2015. Un triomf que repetiria mesos després. Persona de confiança tant de Pablo Iglesias com d’Ada Colau, va ser el pont entre tots dos. Quan Mariano Rajoy va convocar les eleccions catalanes per al passat 21-D, va haver de deixar el Congrés per ser cap de cartell per tercera vegada. En aquesta ocasió, i en un escenari menys favorables i molt polaritzat, la bandera dels ‘comuns’ es va enfonsar, perdent fins i tot tres dels 11 diputats que tenia fins aleshores Catalunya Sí que Es Pot, l’anterior referent del món post-ICV.
No s’hagués presentat a altres comicis
Iglesias li va demanar que es presentés per pacificar les coses en Podem Catalunya, que es va quedar fora de la confluència per les reticències del seu anterior secretari general, Albano Dante Fachin. Domènech, que ja tenia decidit que es tornaria a presentar a altres comicis, ha decidit deixar-ho tot ara, fastiguejat de tot.
En els darrers anys us he pogut acompanyar assumint una responsabilitat pública que m’ha fet deurem a tots i totes aquelles que creuen en un projecte col·lectiu absolutament apassionant, però és hora de deixar pas. https://t.co/CCppAtjTa9 pic.twitter.com/5dz3Hr9ZQ7
— Xavier Domènech (@XavierDomenechs) 4 de septiembre de 2018
- Compromís amb ERC El Govern es prepara per aprovar al setembre la quitació del deute de Catalunya, extensible a totes les autonomies
- Previsió meteorològica Pluges a Catalunya: el Meteocat activa avisos en aquestes comarques
- Nou autonomies aporten recursos als territoris afectats pel foc
- Carme Forcadell: "Sabíem que pagaríem un preu, però no que seria tan car"
- Montoro va ser alertat d’una investigació a Palma sobre el PP
- Pendent d’extradició Detingut a Portugal un ‘casual’ buscat per l’assassinat d’un narco rival a Badia del Vallès el 2023
- Conflicte al Pròxim Orient L’operació militar d’Israel a Cisjordània provoca el desplaçament més destacat de palestins des del 1967
- Tribunals Una veïna de Sant Adrià s’enfronta a 25 anys de presó per matar la seva parella amb «118 ganivetades» simulant «un joc sexual»
- FOCS ESPANYA Els incendis a Espanya deixen gairebé 400.000 hectàrees arrasades i 33 detinguts; el vent dificulta l’extinció
- Focs forestals Astúries entrarà amb maquinària pesada a Lleó per prevenir nous incendis: «Farem una línia de defensa»