ENTREVISTA
Rufián assegura que no se n'hauria anat a l'estranger per evitar ser detingut
«A mi m'haurien de treure emmanillat», afirma el diputat republicà en declaracions a 'La Razón'
rufin
El diputatd’ERC en el Congrés Gabriel Rufián ha assegurat en una entrevista que publica ‘La Razón’ que ell hagués seguit els mateixos passos que el líder del seu partit, Oriol Junqueras, i no hagués optat per marxar a l’estranger per eludir l’acció de la justícia.
“Amb tot el respecte del món a la gent que se’n va anar, perquè estar fora de casa i del teu país també és un tipus de presó, jo m’hauria quedat; a mi m’haurien de treure emmanillat”, ha explicat Rufián al rotatiu.
En un altre moment de l’entrevista, el republicà, que assegura que defensarà el dret a l’autodeterminació “de qui vulgui”, ha manifestat sentir-se “molt orgullós de les seves arrels”. “Ni molt menys renuncio a la meva espanyolitat”. “Em sembla que la cultura espanyola és extraordinària, el flamenc, tot, sobre tot el republicanisme”, ha afegit.
Rufián també ha lamentat veure “articles molt reaccionaris” en el Codi Penal o la Constitució i ha destacat que li encantaria que es donés compliment a altres articles de la Carta Magna com el 47, referit que tots els espanyols tenen dret a una vivenda digna.
Dreta sense complexos
Notícies relacionadesTambé ha arremès contra el PP i ha considerat que Espanya necessita “una dreta més democràtica” i que “no tingui tants complexos”. I tot i que ha considerat una bona notícia que els populars “s’adaptin als nous temps” amb unes de primàries, el diputat d’ERC ha jutjat “dramàtic” que el nou líder del PP, Pablo Casado, tingui unes idees “tan antigues”.
Finalment, ha desafiat la plataforma Tabàrnia a presentar-se a les eleccions i a “guanyar un referèndum”. “Si això passa, la Generalitat mai els apallissarà per voler constituir-se en una comunitat nomenada Tabàrnia”, ha conclòs.
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Catalunya aprova una nova llei per erradicar l’LGTBI-fòbia
- El temps Desembre es complica a Catalunya: pluges, borrascas i la incògnita de la neu per Nadal
- Platja El pacífic poble a només 15 minuts de Santa Coloma de Gramenet: espectacular
- Segona vida (25) / LUIS MILLA "Hisenda em va fer una inspecció quan me’n vaig anar del Barça al Madrid"
