RELLEU A LA MONCLOA
Rajoy, primer president que cau per una moció de censura
Felipe González, Antonio Hernández-Mancha i Pablo Iglesias van intentar aquestes maniobres parlamentàries però les van perdre
zentauroepp43571225 spain s new prime minister and socialist party psoe leader180601114316 /
Mariano Rajoy s’ha convertit en el primer president de la democràcia que perd el Govern per una moció de censura, una iniciativa del PSOE que ha comptat amb el recolzament dels diputats d’Units Podem, PNB, ERC, PDECat, Compromís, Bildu i Nova Canàries. Un total de 180 vots que han posat fi a més de sis anys d’Executiu del Partit Popular.
Rajoy és el primer president de la democràcia que perd una moció de censura i ho fa en mans d’un candidat socialista que va derrotar en dues ocasions a les urnes, en les generals del desembre del 2015 i en les eleccions del juny del 2016, en què fins i tot el PP va millorar el seu resultat (134 escons contra les 84 actes del Grup Socialista).
Notícies relacionadesEl socialista Felipe González va presentar el maig del 1980 una moció de censura per desbancar Adolfo Suárez, d’UCD, que va dimitir, tanmateix, un any després. El dirigent d’Aliança Popular Antonio Hernández-Mancha va presentar una moció el març del 1987 contra Felipe González, però va aconseguir un rotund fracàs.
En aquesta legislatura, el mateix Mariano Rajoy ja va superar una moció de censura el juny del 2017. El seu promotor va ser el líder de Podem, Pablo Iglesias, que tanmateix no va aconseguir unir la majoria necessària per fer fora el PP del Govern.
- De manera «imminent» El TSJC obliga el Parlament a penjar la bandera espanyola a la seva façana
- Rodalies Una avaria a l’R3 obliga a tallar la circulació entre Centelles i la Garriga
- Acte de protesta Veïns de Nou Barris reclamen una piscina pública prevista fa 40 anys i encara pendent de construir-se a Barcelona
- Varietat lingüística Aquests són cinc dels gentilicis més estranys i curiosos de Catalunya: origen i significat
- Gràcia Una escola i els veïns que van rescatar el Jardí del Silenci de Gràcia pugnen per la seva reforma
