CAUSA PER REBEL·LIÓ
Tres exconsellers asseguren que sempre van confiar en la negociació amb el Govern central
Jané diu que fins i tot quan va anar a votar pensava que era una mobilització popular per forçar un referèndum legal
Sostenen que la sortida de Baiget del Govern els va afectar molt personalment, però es remeten a labor tècnica com a consellers
Els exconsellers Jordi Jané, Neus Munté i Meritxel Ruiz han coincidit aquest dimarts davant el jutge del Tribunal Suprem Pablo Llarena a manifestar que sempre van confiar que el Govern mantingués la recerca d'una negociació amb l'Executiu de Mariano Rajoy fins al final, fins i tot una vegada celebrat l'1-O. L'exconseller d'Interior encara ha afegit que també pensava això quan va anar a votar com a ciutadà en el referèndum il·legal.
Fonts jurídiques han assenyalat a EL PERIÓDICO que tots tres han assegurat que van deixar el Govern presidit per Carles Puigdemont, després del cessament del conseller de Treball Jordi Baiget, quan va coincidir una entrevista, en què admetia que la força de l'Estat faria que no es pogués celebrar el referèndum. Malgrat l'expressivitat d'aquestes paraules, contestades amb un cessament, els tres primers exconsellers citats com a testimonis davant el jutge Llarena han mirat de negar que l'Executiu català apostés per vies unilaterals quan en formaven part.
Jané només ha admès que existia aquesta possibilitat, però l'ha desvinculat del seu abandonament del Govern català. S'ha remès a la Junta de Seguretat que es va celebrar a Barcelona al juny, després de vuit anys sense convocar-se, com a mostra de la negociació que es mantenien entre els dos Executius. Una vegada realitzada, entenia que ja havia fet la seva feina i que podia abandonar l'Executiu.
Nega qualsevol il·legalitat
Notícies relacionadesMunté, per la seva part, ha sostingut que li va afectar molt el cessament de Baiget per l'amistat que l'unia a ell. A més, en aquell moment va morir el seu pare i estava exhausta. Així ha justificat la seva decisió de sortir del Govern. Ha afegit que ignorava que s'anés a seguir la via unilateral o a cometre una il·legalitat, ja que ha dit no haver vist ni intenció de fer-ho.
Meritxell Ruiz ha sostingut que la seva marxa va coincidir amb el final del curs escolar i que va considerar que havia fet suficient. Ha dit que tenia dos fills petits i que, encara que va veure que l'ambient es començava a caldejar, no va veure cap il·legalitat.
Tribunal Suprem Meritxell Ruiz Jordi Jané Neus Munté Independència de Catalunya Pablo Llarena Sedició
- Complexitat a les aules L’escola catalana té només un educador o integrador social per cada 1.000 alumnes vulnerables
- La cuina d’una obra mestra Rosalía, una cap que sap escoltar
- Més de 300 subinspectors dels Mossos no treballaran demà
- Segona vida (23) / JORDI VILA-PUIG Jordi Vila-Puig, exjugador del Barça d’hoquei patins: "La meva vida és una aventura en el món de l’esport"
- El més alt de la Vall d’Aran El poble de Catalunya que recomana ‘National Geographic’: amb cases de pedra, moltes flors i unes vistes espectaculars del Pirineu
- Aquesta és la ciutat on és estiu tot l’any: té més de 300 dies de sol, una temperatura mitjana de 22 graus i un centre històric de postal
- Estudi de Stanford Vacunar-se contra l’herpes podria reduir el risc de demència i fins i tot frenar l’avanç de la malaltia
- Operada del peroné Aitana Bonmatí estarà cinc mesos de baixa i es perdrà el que queda de temporada
- Prensa Ibèrica llança Cauro, la seva nova agència que uneix creativitat i tecnologia
- Indústria agroalimentària La Generalitat avança una auditoria sanitària i més protocols a les granges catalanes per blindar-les contra la pesta porcina
