NOU MOVIMENT DE L'EXPRESIDENT
Puigdemont demana empara a Torrent per poder assistir al ple d'investidura
El candidat de Junts per Catalunya considera que com a diputat té "immunitat" i no pot ser detingut
Carles Puigdemont ha sol·licitat aquest dilluns empara al president del Parlament, Roger Torrent, per poder assistir al ple d'investidura convocat per a aquest dimarts a les 15 hores.
En l'escrit que el seu grup ha registrat a la Cambra, el candidat de Junts per Catalunya cita el reglament del Parlament per argumentar que com a diputat té "el dret d'assistir als debats i a les votacions del ple" i per destacar que compta amb "immunitat" i no pot ser detingut "si no és en cas de delicte flagrant".
Per tant, l'expresident insta Torrent a prendre les "mesures necessàries per salvaguardar els drets i prerrogatives del Parlament i del conjunt dels seus membres" davant les actuacions del Tribunal Constitucional i del Govern de Mariano Rajoy encaminades, segons ell, "a obstaculitzar l'exercici" del seu mandat com a diputat i com a candidat a la presidència de la Generalitat.
- Platja El pacífic poble a només 15 minuts de Santa Coloma de Gramenet: espectacular
- Balanç comercial d’equipaments municipals Agonia comercial en mercats de la província de BCN
- Tempesta judicial i política El gran aconseguidor de la trama no tenia límits
- Tall històrica RODALIES "Ens deixen a l’estacada 16 mesos"
- Investigació oberta Detingut un jove per agressió sexual a una menor tutelada
- La Guàrdia Civil extrema la vigilància amb les viseres parasol: 200 euros de multa i retirada de dos punts
- Emocions i festa ¿Què cremaries a la foguera de Sant Joan?
- ASSUMPTES PROPIS Idoia Salazar, presideix l’Observatori de l’Impacte Social i Ètic de la Intel·ligència Artificial (OdiseIA): "Conviurem amb agents d’IA de tu a tu"
- ‘BLOSSOMS SHANGHAI’ La confiança
- Alba Petisco, gimnasta: "La gent ja em mira amb uns altres ulls. Les millors saben que existeixo"