FULL DE RUTA
L'ANC aposta per "construir república" i restituir el Govern cessat pel 155
L'entitat votarà aquest dissabte un esborrany del full de ruta que proposa per avançar en el procés independentista

alcoberro
L'Assemblea Nacional Catalana (ANC) ha elaborat un esborrany de full de ruta amb els nous passos a seguir després de les eleccions del 21 de desembre, en què les forces independentistes van tornar a aconseguir majoria absoluta. Al document, que ha avançat TV-3, l'ANC insta els partits a "construir república" i a restituir el Govern cessat en aplicació de l'article 155 de la Constitució.
L'esborrany es votarà aquest dissabte en la reunió del secretariat nacional de l'entitat i està previst que el text definitiu s'aprovi en l'assemblea que se celebrarà el 18 de febrer.
Notícies relacionadesL'ANC aposta per "instar el Govern i el Parlament a construir la república" en tres àmbits: el del finançament (a través del control de la hisenda catalana), el judicial i el de la "força pública" ("suficient per garantir la seguretat dels catalans en les circumstàncies ordinàries i també en les situacions de conflicte").
Per una altra part, l'entitat secessionista exigeix la "restitució del Govern legítim i les seves estructures", la derogació de l'article 155, l'alliberament de "tots els presos polítics" i el retorn dels "exiliats", així com el tancament de totes les causes judicials obertes pel procés. I avisa que impulsarà i convocarà "les mobilitzacions que facin falta" fins que s'aconsegueixin aquests objectius.
- ‘La cita’ Sandro Rosell i els seus amics especials de presó: dos funcionaris, dos exinterns i un capellà
- BARCELONEJANT Cunyades de luxe en la gala més top
- Prèvia del derbi català Un nou vídeo de l’atropellament massiu a Cornellà revela que la conductora ja havia arrossegat aficionats abans
- Polèmica RTVE demanarà una auditoria del televot espanyol després del suport aclaparador a Israel
- Àustria guanya Eurovisió i Melody s’immola
- Avís de la Guàrdia Civil: a partir d’ara, no es pot deixar això a la guantera del cotxe
- Mossos identifica el santvicenti desaparegut com el jove mort atropellat a Viladecavalls fa deu dies
- LAMINE YAMAL, AITANA... La Pilota d'Or es concedirà el 22 de setembre
- Les claus de la inversió La nova llei de barris de Catalunya: ¿què és i quins municipis podran beneficiar-se'n?
- Canvis en l’ordenança de civisme Barcelona deixarà de multar les prostitutes i castigarà més els clients i publicitar sexe de pagament