EL 'LEHENDAKARI', DISPOSAT A MEDIAR ENTRE L'ESTAT I LA GENERALITAT
El 'lehendakari' s'ofereix com a mediador a la UE davant la crisi catalana
Iñigo Urkullu lamenta la falta de diàleg i considera que "encara hi som a temps"
El PNB ha reclamat a Jean-Claude Juncker que incorpori a l'agenda europea la situació de Catalunya

zentauroepp21382637 madrid 30 01 2013 el presidente del gobierno mariano rajoy 170808002724
El 'lehendakari' Iñigo Urkullu s'ha posat a disposició del president de la Comissió Europea, Jean- Claude Juncker, per propiciar "una mediació europea" entre el Govern espanyol i el català. Aquest oferiment està en sintonia amb la postura del PNB, que fa unes setmanes va anunciar solemnement la seva disposició a “establir ponts de diàleg” per “reconduir la situació actual”.
En les seves últimes declaracions, Urkullu ha evidenciat la seva inquietud pel moment que viu Catalunya. Així, després del discurs de Felip VI en què va acusar la Generalitat de "fracturar" la societat catalana i intentar "apropiar-se" de les institucions de Catalunya, el 'lehendakari' va llançar un missatge per Twitter en què mostrava la seva “perplexitat total”, així com la seva “màxima decepció i preocupació" per les paraules del monarca.
En una compareixença pública aquest matí a Galdakao (Biscaia), ha lamentat que no s'apreciï “voluntat d'acord ni menció a ponts de diàleg per reconduir la situació actual”. I ha afegit que “segueixo pensant que hi som a temps”.
Notícies relacionadesL'oferiment del mandatari basc l'ha revelat l'europarlamentària del PNB Izaskun Bilbao, que ha recordat que la UE “no es va construir intercanviant retrets i esgrimint els límits de la llei, sinó escoltant, entenent l'altre i construint amb ell”.
El PNB també ha reclamat a Juncker que incorpori a l'agenda europea el problema que es viu a Catalunya, perquè l'estabilitat d'un estat membre "està en joc i, en conseqüència, la de la mateixa Unió".
Iñigo Urkullu PNB País Basc Independència de Catalunya Declaració unilateral d'independència (DUI)
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Una nutricionista sobre la dieta que cal seguir si tens el còlon irritable: "No has de menjar res que t’inflami"
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Xifres d’Interior Rècord d’identificacions policials a Catalunya: 1,2 milions el 2024
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»