Surt de la presó l'exsindicalista 'abertzale' Rafa Díez Usabiaga
Més d'un centenar de persones, entre elles Otegi, van a les portes de la presó
Més d'un centenar de persones han anat aquest dijous a les portes del penal d'El Dueso (Cantàbria) per acompanyar l'exsecretari general del sindicat 'abertzale' LAB Rafa Díez Usabiaga en la seva sortida de la presó, després de complir una condemna de sis anys i mig per reconstruir, a través de Beteragune, la il·legalitzada Batasuna.
Entre els assistents a l'acte d'homenatge hi havia el coordinador general d'EH Bildu, Arnaldo Otegi, que també va complir condemna pel mateix cas, denominat 'Beteragune'. Otegi ha penjat a Twitter una fotografia amb l'abraçada que li ha fet a Usabiaga en el seu retrobament.
Urte luzez itxarondako besarkada! Ongi etorri Rafa! pic.twitter.com/xosUGYA9qh
— Arnaldo Otegi 🔻 (@ArnaldoOtegi) 17 de agosto de 2017
A més, han anat a rebre l'exsindicalista l'actual secretària general de LAB, Garbiñe Aramburu, i els membres de la mesa nacional d'Herri Batasuna Tasio Erkizia i Rufi Etxeberria.
Notícies relacionadesLa majoria dels assistents a l'acte d'homenatge han arribat en dos autobusos contractats fins al centre penitenciari, als voltants del qual l'agència Europa Press ha pogut comprovar la presència de la Guàrdia Civil.
L'Associació Plataforma de Suport a les Víctimes del Terrorisme havia sol·licitat la prohibició dels homenatges previstos per un costat a les portes del centre i, per un altre, a la plaça d'Okendo, a la localitat de Lasarte (Guipúscoa) a les 19.30 hores. No obstant, el jutge de l'Audiència Nacional Fernando Andreu va rebutjar la petició al no estimar delicte en cap d'aquests actes.
- SECTOR IMMOBILIARI Fons i promotores preparen la venda de més de 30.000 vivendes de lloguer a Espanya per 5.000 milions d’euros
- Assetjament escolar Els Mossos investiguen el suïcidi d’un menor a Lleida que va denunciar ‘bullying’
- València Antonio Tejero, ingressat en estat greu en un hospital de València
- Necrològica Mor als 86 anys Lluís Permanyer, periodista i cronista de Barcelona
- Previsió meteorològica La borrasca Benjamín activa avisos vermells per vent al litoral cantàbric i anticipa ratxes de fins a 100 km/h a Catalunya
