Presó per a dos dels detinguts a Barcelona pels atemptats de Brussel·les i París
Els nou arrestats han prestat declaració a l'Audiència Nacional davant el jutge Eloy Velasco
/
El jutge de l'Audiència Nacional Eloy Velasco ha ordenat presó incondicional per a tres dels nou detinguts dimarts passat a BarcelonaBarcelona. Acusa de pertinença a organització terrorista Mohamed Lamsalak i Youssef ben Hammou, dels quals investiga la possible relació amb els autors dels atemptats de Brussel·les del març del 2016 i de París del novembre del 2015. A Lamsalak, a més, el jutge li imputa delicte de tràfic de drogues. La jutge belga que instrueix la investigació dels atacs de Brussel·les ha estat present en la presa de declaració a l'Audiència Nacional.
La tercera persona a qui s'envia a la presó és Ahmed Afoualah Beliuafz, però no és per terrorisme si no per tinença d'armes i delicte contra la salut pública. Dos detinguts més ingressen a la presó però perquè estaven reclamats en dues causes dels jutjats de Catalunya.
Les indagacions han posat al damunt de la taula possibles vincles d'aquests detinguts amb els atemptats de Brussel·les i de París. Segons fonts de l'Audiència Nacional, les indagacions han permès concloure que eren a Brussel·les els dies anteriors a l'atemptat. Concretament hi van arribar el 16 de març del 2016 i se'n van anar el 23, un dia després de l'atemptat. En la declaració davant el magistrat, tots dos han reconegut que eren a l'aeroport quan van esclatar les bombes. No obstant, han negat la seva participació en els fets i han assegurat que van anar a Brussel·les a comprar un vehicle.
Els investigadors intenten dilucidar si aquests diners eren per finançar l'atemptat o facilitar la logística posterior. També reconeixen que van aquells dies van estar amb Iassín Attar, un cosí dels germans Bakraoui, autors materials de l'atemptat, que es van suïcidar en aquesta acció terrorista. Els detinguts han negat que coneguessin els dos terroristes immolats i han insistit que només eren amics del cosí.
RECORREGUDA A GOOGLE MAPS
La presumpta vinculació amb els atemptats de París s'estableix perquè, en els escorcolls de dimarts, els agents van confiscar, a casa de Ben Hammou, la fotocòpia d'un full de Google Maps en què està marcat el recorregut realitzat per Salah Abdeslam, l'integrant de la cèl·lula que va atemptar a la capital francesa el novembre del 2015, des de la localitat alemanya de Searbruken fins a Brussel·les. Abdeslam va ser detingut a la capital belga el 18 de març, quatre dies abans de l'atemptat de l'aeroport.
Notícies relacionadesA més, Attar, la persona a qui van veure a Brussel·les, tenia al seu domicili les claus d'un pis de París utilitzat pels terroristes que van cometre l'atemptat a la sala Bataclan. Els investigadors analitzen ara el material informàtic confiscat i les seves empremtes i ADN.
Els altres quatre detinguts queden en llibertat amb compareixences mensuals. En els interrogatoris ha estat present la jutge belga que investiga els atemptats de Brussel·les i també ha pogut traslladar les seves preguntes a Ben Amou i Lamsalak a qui es vincula amb persones relacionades amb els atemptats de l'aeroport i metro de Brussel·les.
- Mobilitat La línia de metro que va trencar motllos
- La nit més màgica Reis i nens desafien el fred en la cavalcada
- Projecte truncat Javier Gutiérrez, frustrat després de la cancel·lació de la sèrie sobre Amancio Ortega a Prime Video que havia de protagonitzar: «Potser va interessar conservar el seu anonimat»
- Edgar Canet continua enlluernant en el Dakar
- Campanades L'enginyeria artesanal del vestit de les campanades de Pedroche: dotze anys d'història i una tiara de mascareta
- Sorteig de Reis ¿On puc comprovar el meu dècim de la Loteria del Nen 2026 en línia? Consulta els números premiats
- Banc d’Espanya La morositat de les llars baixa 17 anys després al nivell previ a l’esclat de la Gran Crisi Financera
- Previsió meteorològica Catalunya activa un avís generalitzat per fred extrem davant la baixada de temperatures provocada per la borrasca Francis
- Temporal a França La neu col·lapsa París i obliga a activar el nivell 3 d’alerta
- Entrevista amb NBC News Trump confirma que està «al capdavant» de Veneçuela i la seva transició
