El pacte Iglesias-Errejón queda sepultat a dos dies del límit
El fracàs de la reunió sobre igualtat, on a penes hi ha discrepàncies, revela la fractura
Els errejonistes demanen desdramatitzar i no convertir una elecció en "tragèdia grega"
/
L'acord entre Pablo Iglesias i Íñigo Errejón Pablo IglesiasÍñigo Errejón ha creuat aquest dilluns diverses fronteres i ha passat de ser una cosa remota a entrar directament en el regne de la fantasia. Ho revela la plantada que aquest matí han fet els corrents pablistes i anticapitalistes al sector errejonista, que havia convocat una reunió per arribar a un pacte en matèria d'igualtat.igualtat. A ningú se li escapa que en aquest àmbit a penes existeixen discrepàncies i es donava per fet que, almenys en feminismes, hi hauria entesa. No obstant, cap membre d'aquestes faccions ha anat a la cita i tampoc s'ha posat en contacte amb la promotora de la reunió, Clara Serra. El fracàs constitueix la mostra més evident de les dificultats que travessa el procés de negociació. Encara que les mans entre Iglesias i Errejón segueixen esteses ningú sembla disposat a travessar-los. I només tenen fins dimecres per fer-ho.
Ningú vol decretar la defunció del diàleg davant uns simpatitzants que volen entesa, però resulta significatiu que els que han de buscar l'acord facin una crida a “desdramatitzar” que aquest no s'aconsegueixi. Pablo Bustinduy, delegat d'Errejón en la negociació, ha admès que en bona mesura dependrà de l'“actitud” que es mostri en el que resta de temps i ha lamentat que aquesta no sigui la ideal. “Tinc la sensació que som els únics que anem a tots els fòrums”, ha assenyalat. També ha fet una crida a no caure en la trampa de veure el desacord com la ruptura de la unitat, ha insistit que després de l'assemblea estatal -venci qui venci- continuaran treballant junts i ha admès equivocacions. “Hem comès molts errors comunicatius. Bastants errors. Hem convertit l'enfrontament en un duel amb elements de tragèdia grega”, ha opinat, per insistir que elegir entre dues propostes és, en realitat, un exemple de democràcia interna i no un duel a vida o mort.
UNITAT SÍ, REUNIONS NO
La responsable d'Igualtat, Clara Serra, ha admès que és “preocupant” el fracàs d'aquest dilluns perquè, segons el seu parer, era perfectament possible arribar a un acord. Segons ha explicat, pablistes i anticapitalistes van tancar el seu acord sobre igualtat abans fins i tot que s'obrís el període per negociar. “Ens han dit que la unitat és el seu document i que ens sumem a aquest document. Però això no és una actitud negociadora. Crida l'atenció que els que facin una crida a la unitat no vinguin a les reunions”, ha postil·lat. En la trobada, l'equip errejonista (Recupera la Il·lusió) ha tancat un acord amb el cercle estatal de LGTB (Lesbianes, gais, transsexuals i bisexuals) i amb el de dones més grans de 50 anys, les propostes de les quals han incorporat al seu projecte.
Notícies relacionadesEn les negociacions polítiques amb l'equip d'Iglesias, els esculls més destacats segueixen sent, segons Bustinduy, el poder del secretari general (capacitat de convocar consultes), les incompatibilitats dels càrrecs i la comissió de garanties.
Les negociacions tenen encara fins a la mitjanit de dimecres a dijous per buscar un acord però el to dels dirigents, la plantada de dilluns, i les tàctiques de campanya que s'evidencien en les últimes hores fan preveure que els simpatitzants hauran d'elegir rumb polític: cavar trinxeres com demana Iglesias o desplegar veles, tesi d'Errejón.
- Complexitat a les aules L’escola catalana té només un educador o integrador social per cada 1.000 alumnes vulnerables
- La cuina d’una obra mestra Rosalía, una cap que sap escoltar
- Segona vida (23) / JORDI VILA-PUIG Jordi Vila-Puig, exjugador del Barça d’hoquei patins: "La meva vida és una aventura en el món de l’esport"
- El més alt de la Vall d’Aran El poble de Catalunya que recomana ‘National Geographic’: amb cases de pedra, moltes flors i unes vistes espectaculars del Pirineu
- LA CLAU En l'elefant de Manuel Valls
- ACTUALITAT BLAUGRANA De Jong, baixa contra l’Atlètic per un procés febril
- Imprudència mèdica Condemnats a penes de presó dos metges que es van deixar una tovallola a l’abdomen d’una pacient
- Funció Pública La Generalitat traurà 542 places addicionals de funcionari aquest any, la meitat dels quals de Bombers
- FISCALITAT Hisenda ajorna Verifactu fins al 2027 i dona un respir a més de 3,5 milions de pimes i autònoms
- 'El segon cafè' de La 2Cat L’Editorial de Cristina Villanueva: El relat de Pedro Sánchez
