JUDICI PER PRESUMPTA CORRUPCIÓ
L'Audiència de Barcelona jutja una trama que va beneficiar i va pagar deutes d'Unió
La Fundació Catalunya i Territori va vendre locals al partit per sota del preu del mercat i va pagar deutes de la formació

/
El tret de sortida dels judicis per corrupció per a aquest 2017 a Catalunyajudicis per corrupció per a aquest 2017 es produirà aquest divendres. Davant un tribunal de l'Audiència de Barcelona s'asseuran al banc dels acusats l'expresident de la Fundació Catalunya i Territori (FCT)Fundació Catalunya i Territori i exdirector general de Consum, Josep Boqué, i dos vocals per haver comès suposadament un delicte d'estafa a través del grup financer IMS i haver afavorit i desviat fons a Unió Democràtica de Catalunya (UDC), que serà jutjada com a responsable civil subsidiària. El fiscal reclama fins a 17 anys de presó.
El judici es prolongarà fins a finals de febrer. En la primera sessió es debatran qüestions jurídiques i dilluns començaran a declarar els testimonis. Els acusats ho faran els últims (a partir del 17 del mes que ve), abans de les conclusions finals. Aquesta no és la fórmula habitual (fins ara els acusats eren els primers a ser interrogats), encara que cada vegada s'està estenent més.
La fiscalia detalla en el seu escrit d'acusació que Unió es va beneficiar de la trama, ja que el partit va eximir l'entitat de pagar el lloguer d'alguns locals i, posteriorment, vendre'ls-hi a "un preu sensiblement inferior al del mercat" i en condicions "anormalment avantatjoses".
PAGAMENT D'ACTES DEL PARTIT
La fundació afí a Unió també va pagar serveis a una empresa privada que, en realitat, havia de facturar el partit democristià. UDC tenia un deute amb Kontrats Produccions, que li organitzava congressos i jornades. El seu administrador va declarar que el que era gerent del partit, ja mort, li va indicar que enviés les factures al grup IMS, que, al seu torn, s'havia nodrit de fons de la fundació (1,8 milions) i en el qual hi havia membres de Catalunya i Territori. Aquesta quantitat puja a 61.448 euros.
FTC arrendava locals a Unió en diferents localitats catalanes i el 2005 va deixar de cobrar-li "injustificadament", incideix la fiscalia, el lloguer. Finalment, el 2009, la fundació va vendre al partit aquests locals a un preu "sensiblement inferior al de mercat", sosté el fiscal.
El juliol del 2014, Unió ja va tornar a la fundació 195.700 euros per la compravenda dels locals i pels lloguers deixats de cobrar el 2005. Queden pendents els 61.448 euros del deute amb Kontrats, que són els que reclama el fiscal al partit democristià.
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- El Govern aprovarà l’embargament dimarts després de superar els esculls
- El Rei agraeix a Al-Sisi el seu paper per a un alto el foc a Gaza
- Natalia de Santiago, experta en finances: "A Espanya hi ha moltíssima aversió al risc, gent poruga que els ho transmet als seus fills"
- Cas Koldo El jutge manté pres Santos Cerdán tot i que avança que sortirà abans de complir sis mesos a la presó
- Tribunals Sandro Rosell davant la jutge del cas Negreira: «amb 250 euros per informe com podem comprar àrbitres»
- Urbanisme i educació Més de la meitat de les escoles de la metròpolis de Barcelona conviuen amb entorns «crítics» per a la salut dels nens
- Noves inversions La modernització dels aeroports catalans: més espai a la pista i millors accessos