El PSOE continua amb la purga dels afins a Pedro Sánchez
La gestora decideix rellevar de la Diputació Permanent tres parlamentaris fidels a l'exlíder
"És una mostra més del sectarisme de la direcció provisional", assenyala Sumelzo, una de les afectades

/
La gestora del PSOE continua amb la seva purga dels diputats afins a Pedro Sánchez. Després del relleu de diversos dels membres d'aquest corrent dels seus llocs com a portaveus en comissions, i la sanció de 600 euros als que dins d'aquest grup van desobeir el mandat d'abstenir-se i van votar en contra de la investidura de Mariano Rajoy, aquest divendres la direcció del grup parlamentari ha comunicat la sortida dels tres integrants de la Diputació Permanent que eren pròxims a l'exsecretari general, dimitit el passat 30 de setembre.
Els afectats per aquesta mesura són Adriana Lastra, Sofía Hernanz i Susana Sumelzo, que hauran de deixar el màxim organisme de govern de la Cambra baixa fora del període de sessions. Les dues últimes van desacatar el mandat del partit i van mantenir el rebuig al líder del PP. “Aquesta és una prova més de la forma d'actuar de la gestora, que torna a demostrar el seu sectarisme en unes dates, a més, molt poc adequades”, ha assenyalat a aquest diari Sumelzo, en referència al fet que la sortida es produeix la vigília de la nit de Nadal.
LA LEGITIMITAT
Quan va arribar al lideratge socialista, Sánchez també va fer múltiples canvis en el grup parlamentari, cosa que ara recorden els defensors de la direcció provisional, presidida per l'asturià Javier Fernández. La diferència, assenyalen els crítics, és que Sánchez va ser elegit per la militància. La seva legitimitat, per tant, era molt més gran que la de la gestora, constituïda en el mateix comitè federal que va acabar amb la dimissió de Sánchez.
- Urbanisme Les obres a l’interior de l’estació de Sants desorienten els viatgers
- Ferran Olivé, tresorer del FC Barcelona: "Limak té més solvència tècnica que totes les constructores espanyoles"
- Revolució en la mobilitat Els llums V16 permetran avisar dels incidents de trànsit en temps real
- TRIBUNALS La justícia reactiva la investigació de la mort d’Andic
- Carmen Llasat, presidenta de l'Observatori de Zones Inundables de Catalunya: "El que ha passat al Montsià pot passar en qualsevol punt del litoral"
- Platja El pacífic poble a només 15 minuts de Santa Coloma de Gramenet: espectacular
- Científic de prestigi Manel Esteller deixa l’Institut Josep Carreras després d’una auditoria per presumptes irregularitats
- A Barcelona Un cotxe es precipita a la rambla del Carmel al sortir d’un pàrquing marxa enrere
- NEGA QUALSEVOL POLÈMICA Hansi Flick, sobre Lamine Yamal: «té una actitud molt professional, en la seva vida privada no m’hi fico»
- Gir judicial Jonathan Andic, de testimoni a investigat: ¿què sabem i què no de la mort del fundador de Mango?