Carrizosa i Ruiz s'enfronten per la recreació de la guerra dels Segadors en una escola de Cambrils
El diputat de Ciutadans considera que es fomenta l'odi i la violència contra els espanyols
"La història és la que és i s'ha d'explicar com és i no com voldríem que fos", assegura la consellera d'Ensenyament
Juan Carlos Carrizosa (Ciutadans) pregunta a la consellera Meritxell Ruiz sobre una representació de la guerra dels Segadors en una escola de Cambrils. /
El diputat de Ciutadans Carlos Carrizosa ha parlat aquest dimecres al Parlament d'un vídeo d'una obra teatral en una escola de Cambrils on els alumnes escenifiquen la guerra dels Segadors i en què, segons ell, es fa apologia de l'odi i la violència. En el seu torn de preguntes en la sessió de control al Govern, Carrizosa ha tret el seu telèfon, s'ha acostat al micròfon i ha pitjat el 'play' d'un vídeo gravat en una aula on apareixen els alumnes representant l'obra teatral i en què se senten frases com "hem de matar aquests espanyols". "¿Aquest és el seu model d'educació a Catalunya?", li ha llançat a la consellera d'Ensenyament, Meritxell Ruiz.
Ruiz li ha respost que "la història és la que és i s'ha d'explicar" i ha negat que a les escoles catalanes s'inciti a l'odi perquè "el que es pretén és conèixer la història per no tornar a caure en guerra, massacres i violència". Ha afegit que es tracta d'una representació del setge que va viure Cambrils el 1640 i que la recreació de batalles històriques és una activitat comuna a les escoles de tot Europa. Al mateix temps, li ha recriminat que exhibís imatges de menors i que usi aquesta activitat "que dura un minut" i que va ser realitzada fa dos anys per "treure-la de context".
Carrizosa, no d'acord amb la resposta, ha rebutjat que es facin activitats als centres educatius en què s'ensenya als alumnes "a jugar a matar" i on "s'escenifica que els espanyols traeixen i massacren els catalans". "A les nostres escoles ni s'ensenya a odiar, ni a matar ni a la guerra", li ha replicat la consellera, que ha volgut aclarir que a les aules "no es fomenta l'odi entre pobles". Ruiz ha lamentat que l'objectiu que persegueix Ciutadans sigui fer la sentència que "l'escola catalana adoctrina" i li ha demanat "més respecte" a la tasca dels docents.
CULTURA DE LA PAU
Notícies relacionadesEl diputat de Ciutadans ha considerat que els nens de cinc i sis anys no són capaços de valorar aspectes històrics d'aquesta mena de recreacions i ha reivindicat que l'escola catalana hauria d'estar compromesa amb "la cultura de pau i no-violència". "Si aquestes obres no transmeten valors i tampoc principis d'història, llavors quin és el propòsit de fer jugar a la guerra, a l'odi i que espanyols massacrin catalans?", s'ha preguntat Carrizosa.
Ruiz ha acabat la discussió sentenciant: "La història és la que és i s'ha d'explicar com és i no com voldríem que fos".
- ¡Que deixis de plorar, nen!
- COMUNITAT DE RECERCA El grup assenyalat pels abusos de Flecha a la UB anuncia que es dissol
- Sorteig Extraordinari de Nadal 2025 Comprovar Loteria Nadal 2025: consultar si el meu dècim té premi
- Festes Aquests són els regals de segona mà més sol·licitats pels catalans: una opció més sostenible que triomfa a Nadal
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Desenvolupament Si el teu fill neix en un d’aquests tres mesos serà més intel·ligent, segons la ciència
- Borrasca atlàntica Catalunya activa l’alerta d’inundació davant el temporal previst per Nadal i Sant Esteve
- Hisenda El Govern recula i els aturats no hauran de presentar declaració de la renda
- A La Villarroel Jordi Casanovas estrena ‘Göteborg’, una comèdia dramàtica romàntica sobre les segones oportunitats
- Relacions entre socis Junqueras es veurà amb Sánchez per «obligar-lo a complir» els pactes amb ERC
