Ramón Espinar guanya Madrid i reforça el lideratge d'Iglesias
El resultat suposa un reconeixement per al viratge cap al Podem més radical que defensa el pablisme
Rita Maestre, la candidata errejonista, perd per 2.000 vots de diferència
La moneda a l'aire ha caigut del costat del pablisme. El candidat oficialista Ramón Espinar s'ha imposat a les primàries de Madrid i ha superat l'errejonista Rita Maestre per 2.000 vots de diferència, en una campanya tan disputada que cap de les parts gosava vaticinar cap a quin costat s'inclinaria la balança. Després del vertigen, els resultats: Espinar 13.686 vots (50.82%) davant els 11.783 vots de Maestre (43,75%).
La victòria d'Espinar, que ha afrontat una campanya molt complicada per l'escàndol de la venda d'un pis de protecció oficial, reforça el lideratge de Pablo Iglesias com a secretari general i la seva tesi que Podem ha de virar cap a una posició més radical i a prop del carrer, que s'impulsi les protestes socials. L'errejonisme queda tocat, encara que el marge de vots és tan escàs que es fa complicat augurar què passarà d'ara endavant i com es configurarà el nou equilibri de poder en el partit morat. Entre el gener i el febrer de 2017 els podemistes celebren el seu congrés estatal i hauran d'elegir direcció i projecte polític.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»