Ramón Espinar guanya Madrid i reforça el lideratge d'Iglesias
El resultat suposa un reconeixement per al viratge cap al Podem més radical que defensa el pablisme
Rita Maestre, la candidata errejonista, perd per 2.000 vots de diferència
La moneda a l'aire ha caigut del costat del pablisme. El candidat oficialista Ramón Espinar s'ha imposat a les primàries de Madrid i ha superat l'errejonista Rita Maestre per 2.000 vots de diferència, en una campanya tan disputada que cap de les parts gosava vaticinar cap a quin costat s'inclinaria la balança. Després del vertigen, els resultats: Espinar 13.686 vots (50.82%) davant els 11.783 vots de Maestre (43,75%).
La victòria d'Espinar, que ha afrontat una campanya molt complicada per l'escàndol de la venda d'un pis de protecció oficial, reforça el lideratge de Pablo Iglesias com a secretari general i la seva tesi que Podem ha de virar cap a una posició més radical i a prop del carrer, que s'impulsi les protestes socials. L'errejonisme queda tocat, encara que el marge de vots és tan escàs que es fa complicat augurar què passarà d'ara endavant i com es configurarà el nou equilibri de poder en el partit morat. Entre el gener i el febrer de 2017 els podemistes celebren el seu congrés estatal i hauran d'elegir direcció i projecte polític.
- Un incendi al Baix Ebre crema 570 hectàrees, el 90% als Ports
- El mapa territorial Enquesta CIS: El PSOE assetja cinc governs autonòmics del PP en l’equador de la legislatura
- Osona Una ‘moto espia’ dels Mossos capta per la C-25 un conductor sense cinturó, parlant pel mòbil i bevent
- Xarxes Molts turistes confonen Mallorca amb França i creuen que l'alemany és l'idioma oficial, segons una enquesta de carrer a Palma
- FUTBOL El Reial Madrid demana ajornar el seu partit de lliga contra l’Osasuna al 29 d’octubre
- A Barcelona Els Mossos abaten un home que va matar el seu germà d'un tret i es va atrinxerar a Calldetenes
- Helicobacter pylori: així són els símptomes de la infecció que afecta la meitat de la població
- Última hora Incendi a Paüls: el vent dificulta els treballs d’extinció d’un foc que ha arrasat 2.300 hectàrees
- Homenatge a represaliats pel franquisme
- L’empresa mèdica que portarà IA catalana a un concurs de l’ONU