LA DOTZENA LEGISLATURA
Rajoy ja incompleix el pacte amb Ciutadans en matèria de conciliació
L'acord fixa el final de la jornada laboral a les 18.00 hores, però el president anunciarà el seu nou Govern més enllà de les 19.00 hores

35191261 60 /
Només dos dies després de prendre possessió del càrrec, el president del Govern, Mariano Rajoy, ja ha incomplert una de les mesures que el PP va pactar amb Ciutadans a canvi del seu suport a la investidura. Aquest acord apostava, en defensa de la conciliació familiar, perquè "la finalització de la jornada laboral amb caràcter general" es fixés a les 18.00 hores. Doncs bé, aquest dijous el cap de l'Executiu anunciarà la composició del seu nou Gabinet més enllà de les 19.00 hores, ja que a les sis de la tarda té audiència amb el Rei per comunicar-li els nous ministres.
El punt 67 d'aquell document de 150 mesures que unia PP i Ciutadans de cara a la investidura, firmat a finals d'agost, advocava per "obrir un diàleg per arribar en els tres primers mesos de govern a un Pacte Nacional per a la Conciliació Laboral i la Racionalització d'Horaris, per aconseguir una jornada laboral més compacta i flexible". El compromís, doncs, és a mitjà termini i, a més, amb condicions: "Es buscarà un consens de totes les forces polítiques, econòmiques i socials per recuperar el fus horari GMT i generalitzar mesures que permetin conciliar millor la vida laboral amb la personal i familiar.
Entre aquestes mesures, populars i 'taronges' en proposen vuit:
-La finalització de la jornada laboral amb caràcter general a les 18.00 hores.
-L'ampliació de forma progressiva de la durada del període d'excedència per cura de fills en el cas de famílies nombroses.
-El reconeixement per llei la possibilitat d'acumular la reducció de jornada en determinats períodes al llarg de l'any i també la facultat de disposar d'un nombre determinat de dies de vacances com a borsa d'hores per a assumptes propis.
-Impulsar en els convenis col·lectius fórmules per a la flexibilització de la jornada laboral.
-Facilitar la possibilitat de disposar d'un nombre determinat de dies de vacances com a borsa d'hores per a assumptes propis.
-Implementar fórmules de teletreball, quan el sector laboral ho permeti, per a la seva utilització almenys un dia per setmana.
Notícies relacionades-Facilitar la possibilitat de treballar en diferents torns que s'adaptin particularment a l'horari desitjat pel treballador.
-Promoure que les escoles infantils i centres educatius ajustin els seus horaris d'obertura als horaris laborals dels pares, en col·laboració amb les comunitats autònomes.
- Tribunals Una veïna de Sant Adrià s’enfronta a 25 anys de presó per matar la seva parella amb «118 ganivetades» simulant «un joc sexual»
- Carme Forcadell: "Sabíem que pagaríem un preu, però no que seria tan car"
- El futur Liceu Mar farà guanyar a BCN un nou passeig marítim
- Canvis al litoral de la ciutat El Reial Club Marítim es traslladarà amb el World Trade Center el 2028
- L’entrada d’una massa d’aire fred posa en alerta Catalunya
- Batalla política entre les flames La directora de Protecció Civil es regira contra el PP per dir-li «piròmana»: «Aquells que no aporten que s’apartin»
- Pagesia Els pagesos del Camp de Tarragona arrenquen els avellaners morts per la sequera i busquen conreus alternatius més resistents
- Aranzels Els Estats Units i la UE formalitzen l’acord que posa fi a la guerra comercial
- La tornada al Camp Nou L’Ajuntament de Barcelona creu probable que el Barça jugui a Montjuïc «uns quants mesos més»
- Educació Factures de 1.000 euros per tornar a les aules: «Entre els llibres de text i l’ordinador, he hagut de renunciar a les vacances»