LA NOVA LEGISLATURA
Ciutadans votarà 'no' a Rajoy en la primera investidura i s'abstindrà en la segona
Rivera insisteix que no es pot "bloquejar el país'
El PP donarà dimecres un informe als partits amb iniciatives per guanyar-se suports

/
Ciutadans votarà en contra de la investidura de Mariano Rajoy en la primera votació d'investidura i s'abstindrà en la segona. Així ho ha anunciat Albert Rivera després de reunir-se l'executiva del seu partit.
Ciutadans insisteix que s'ha d'evitar “unes terceres eleccions”. “Tots hem de cedir en alguna cosa”, ha dit davant els periodistes. “Al PSOE tampoc li agradaria haver de mullar-se i ho haurà de fer”, ha afegit.
Rivera es va reunir amb Rajoy durant una hora i 20 minuts al Congrés. A l'acabar, el màxim dirigent de Ciutadans va oferir una curta roda de premsa en què va deixar clar que el seu partit no entrarà a l'Executiu ni tampoc li donarà un ‘sí’ en la reelecció. El fundador del partit taronja va convocar per dimecres el seu comitè executiu per decidir de manera oficial el sentit del vot en la investidura, i va recordar en diverses ocasions que hi ha dues votacions i que Ciutadans podria mantenir posicions diferents en totes dues. Segons fonts de la direcció, Rivera proposarà un ‘no’ en la primera volta i una abstenció en la segona. Una "abstenció tècnica" és com la qualifiquen a la cúpula del partit, en què alguns dirigents rebutgen “lligar-se” a un PP amb “diversos casos de corrupció als tribunals” i l'obligació “d'agafar les estisores” si Brussel·les ho demana.
LA MULTA DE BRUSSEL·LES
El polític català s'ha compromès a fer una “oposició responsable” i “conciliadora” amb el govern del PP i ha destacat la necessitat -abordada en la reunió amb Rajoy, ha dit- de tenir com més aviat millor un sostre de despesa per poder elaborar els pressupostos. La Comissió Europea els espera mentre avança el procés sancionador per incomplir el dèficit, que encara no se sap si acabarà en multa o no.
Albert Rivera
PRESIDENT DE CIUTADANS
"La nostra posició és clara: ni volem terceres eleccions ni recolzarem el Govern del PP"
Els conservadors, per boca de Rafa Hernando, han saludat l'actitud “cordial” de Ciutadans, però s'han quedat amb les ganes d'obrir una taula de negociació per convèncer el partit taronja {que} donés un ‘sí’ en la investidura a canvi de pactar una sèrie de reformes. La suma no hauria donat la majoria absoluta (137 més 32), però s'hi hauria acostat i hauria servit per multiplicar la pressió sobre el PSOE. {Per això} l'abstenció de Ciutadans fa curt per al PP i fonts pròximes al president han reconegut que {s'ha d'}anar “pas a pas”. El focus girarà aquest dimecres cap a Pedro Sánchez, que té cita amb Rajoy a la {Cambra} baixa. {Fonts} socialistes asseguren que el secretari general mantindrà el ‘no’ i han destacat que en la seva primera ronda de contactes el líder del PP “no ha aconseguit sumar ni un {sol} {suport}”.
"MATISACIONS" A LES REFORMES
El president en funcions té la intenció de distribuir aquest dimecres a tots els grups un document que serveixi com a base per negociar, {una vegada que} ja ha escoltat la majoria dels partits (dimarts a la tarda també va rebre Pablo IglesiasPablo Iglesias i Francesc Homs). Segons fonts del PP, {aquest} paper serà més extens i detallat que el que va redactar el partit al febrer, que incloïa cinc grans pactes nacionals sobre creixement i {ocupació}, fiscalitat i finançament autonòmic, el pacte social, l'educació i l'enfortiment institucional.
Aquestes fonts adverteixen {que} ningú ha d'esperar que Rajoy faci marxa enrere en algunes de les lleis més polèmiques de la legislatura, com la reforma laboral o la {LOMCE}. “Seran addendes, ampliacions”, han apuntat aquestes fonts. Hernando ha fet una referència a aquest assumpte davant els periodistes i ha parlat de “matisacions per facilitar enteses”.
Rafa Hernando
PORTAVEU DEL PP
"Si el PSOE vol ser oposició, ha de coadjuvar {que} hi hagi un govern o no fer travetes"
En el document també hi haurà una part dedicada a la política europea, sobretot en la necessitat d'avançar en la unitat política ara que el ‘{brexit}’ s'haurà de començar a aplicar.
Hernando ha ratificat que Rajoy segueix mantenint el seu desig de presentar-se a la investidura a finals de juliol o principis d'agost.
LA MULTA DE BRUSSEL·LES
El polític català es va comprometre a fer una “oposició responsable” i “conciliadora” amb el govern del PP i va destacar la necessitat --abordada en la reunió amb Rajoy, va dir-- de tenir {cuanto antes} un sostre de despesa per poder elaborar els Pressupostos. La Comissió Europea els espera mentre avança el procés sancionador per incomplir el dèficit, que encara no se sap si acabarà en multa o no.
Albert Rivera
PRESIDENT DE CIUTADANS
"La nostra posició és clara: ni volem terceres eleccions ni recolzarem el Govern del PP"
Els conservadors, per boca de Rafa Hernando, van saludar l'actitud “cordial” de Ciutadans, però es van quedar amb les ganes d'obrir una taula de negociació per a convèncer al partit taronja {de que} donés un ‘sí’ en la investidura a canvi de pactar una sèrie de reformes. La suma no hauria donat la majoria absoluta (137 més 32), però s'hauria acostat i hauria servit per multiplicar la pressió sobre el PSOE. {De ahí que} l'abstenció de Ciutadans {sepa a poco} al PP i fonts pròximes al president reconeguessin que {hay que} anar “pas a pas”. El focus girarà aquest dimecres cap a Pedro Sánchez, que té cita amb Rajoy a la {Cámara} baixa. {Fuentes} socialistes asseguren que el secretari general mantindrà el ‘no’ i van destacar que en la seva primera ronda de contactes el líder del PP “no ha aconseguit sumar ni un {solo} {respaldo}”.
"MATISACIONS" A LES REFORMES
El president en funcions té la intenció de distribuir aquest dimecres a tots els grups un document que serveixi com a base per negociar, {una vez que} ja ha escoltat a la majoria dels partits (dimarts a la tarda també va rebre a Pablo IglesiasPablo Iglesias i Francesc Homs). Segons fonts del PP, {ese} paper serà més extens i detallat que el que va redactar el partit al febrer, que incloïa cinc grans pactes nacionals sobre creixement i {empleo}, fiscalitat i finançament autonòmic, el pacte social, l'educació, i l'enfortiment institucional.
Aquestes fonts adverteixen {de que} ningú ha d'esperar que Rajoy faci marxa enrere en algunes de les lleis més polèmiques de la legislatura, com la reforma laboral o la {LOMCE}. “Seran addendes, ampliacions”, van apuntar aquestes fonts. Hernando va fer una referència a aquest assumpte davant els periodistes i va parlar de “matisacions per facilitar enteses”.
Rafa Hernando
PORTAVEU DEL PP
"Si el PSOE vol ser oposició, ha de coadjuvar {que} hi hagi un govern o no fer travetes"
En el document també hi haurà una part dedicada a la política europea, sobretot en la necessitat d'avançar en la unitat política ara que el ‘{brexit}’ haurà de començar a aplicar-se.
Hernando va ratificar que Rajoy segueix mantenint el seu desig de presentar-se a la investidura a finals de juliol o principis d'agost.
Investidura Ciutadans Congrés Eleccions generals PP - Partit Popular Albert Rivera Mariano Rajoy
- Sentència del TSJC Condemnen la Sagrada Família per acomiadar una treballadora l’endemà de deixar d’estar blindada per tenir un fill
- De compres ¿Quan comencen les rebaixes d’estiu 2025? Dates de Zara, Mango i El Corte Inglés
- Préstecs Emancipació Illa llança una línia de crèdits sense interessos per ajudar els joves a pagar l’entrada del seu primer habitatge
- Repàs a 10 alcaldes de l’àrea de Barcelona en l’equador del mandat
- Previsió de finalitzar el 2030 La Generalitat i l’Hospitalet donen llum verda a un projecte de 144 milions per soterrar el tram final de la Granvia
- Perills del mosquit tigre: malalties que transmet i per això has d’avisar si et pica
- Resposta dels conservadors El PP lamenta que Sánchez opti per una "agonia lenta" i rebutja la censura: "Arribarem a la Moncloa d'una manera molt més neta"
- Compareixença a Ferraz Sánchez admet que ha perdut la majoria social i resistirà fins al 2027: "Lliurar el país al PP i Vox seria una irresponsabilitat"
- Perfil Montse Mínguez, els ulls de Salvador Illa a l'equip interí del PSOE després del cas Santos Cerdán
- Preinscripció escolar a Catalunya El 91,5% dels alumnes d'I3 i el 89,6% dels de 1r d'ESO han estat admesos al centre públic demanat en primera opció