La fiscalia demana que declari com a imputada la dona de Villarejo
El fiscal del cas que afecta el 'petit Nicolás' ha demanat al jutge Arturo Zamarriego que prengui declaració en qualitat d'investigada, és a dir, imputada, l'esposa del comissari José Manuel Villarejo, la periodista Gemma Isabel Alcalá, per conèixer el grau de la seva implicació en la gravació i difusió d'una conversa entre policies i agents del CNI i que versava, precisament, sobre la detenció de Francisco Nicolás Gómez Iglesias. Aquesta gravació és objecte d'investigació en una peça separada del cas esmentat.
En el sumari d'aquesta peça separada és on s'inclou un informe policial en què, entre altres coses, s'apunta que Villarejo tenia com una de les seves "competències" en la penúltima legislatura (l'última va ser fallida) el "procés independentista"procés independentista i es deixa en evidència l'existència d'una clara guerra entre comissaris en el si del Ministeri de l'Interior.
Aquest informe està rubricat pel comissari Marcelino Martín Blas --abans company i amic de Villarejo i actualment responsable de la investigació sobre la conversa gravada al CNI, que sembla que es va produir des del seu propi telèfon quan era a Afers Interns-- i un altre inspector que, segons l'últim escrit de la fiscalia, haurien de ser retirats de la investigació per no tenir "aparença d'imparcialitat".
DIFUSIÓ DE LA GRAVACIÓ
"És insostenible la seva permanència en la investigació per no tenir cap dels dos l'aparença raonable d'imparcialitat necessària per seguir fent la funció que els va ser encomanada", al·lega el ministeri públic respecte a aquesta qüestió. Pel que fa a la imputació de la dona de Villarejo, la fiscalia assevera que ha adoptat aquesta decisió després que s'hagi pres declaració al jutjat al seu marit, així com al periodista Carlos Mier.
Precisament Mier, sobre qui hi ha sospites que podria haver participat en aquesta gravació il·legal, treballa al diari digital 'Información Sensible', l'"editora i propietària" del qual és Gemma Alcalá, segons especifica en el tribunal el ja esmentat comissari. També va ser ell qui va revelar que tots dos no conviuen al mateix domicili "per motius de seguretat".
Notícies relacionadesEs dóna la circumstància que 'Información Sensible' va avançar dades sobre la detenció del 'petit Nicolás'. A més, té accions a l'empresa Cenyt, que pertany "al grup familiar" dels Villarejo i que es dedica a analitzar "sabotatges, fraus a companyies d'assegurances i informació d'inversions".
Una vegada cursada aquesta nova demanda des de la fiscalia, el jutge Zamarriego ha instat la resta de les parts personades en aquest cas que es pronunciïn sobre aquesta petició en un termini de cinc dies. Els advocats també hauran de presentar al·legacions sobre la insistència del fiscal que, el 29 de juny passat, va sol·licitar al togat.
- Patrimoni històric Alerta per la contínua demolició d’estacions de ferrocarril centenàries
- Els excessos de la paternitat Els pares helicòpter aterren a la facultat per protegir els seus fills
- Sistema de salut 70 anys del Vall d’Hebron, el gran hospital públic català
- La gestió de la dana Mazón va veure vídeos de les inundacions a El Ventorro i ara sospesa dimitir
- Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments
- Etologia Així ajuda el vincle amb els animals a superar el dolor emocional
- Lluita per la presidència del Barça L’oposició busca enderrocar Laporta mitjançant una complexa unió
- Acte a la Generalitat Illa llança la seva reforma de l’administració pública de la Generalitat amb 50 propostes d’experts
- Declaració Vilaplana afirma al jutjat que Mazón no semblava tenir pressa «per arribar enlloc»
- Nova cita cultural Òmnium Cultural s’alia amb l’IEC per transformar la Nit de Santa Llúcia en l’equivalent literari dels Premis Gaudí
