Més de la meitat d'espanyols van passar de les negociacions per formar govern
Els votants del PSOE són els que van seguir amb menys interès els contactes entre els partits després dels comicis del 20-D
lpuig33353450 madrid 30 03 16 pedro s nchez psoe y pablo ig160330104350
Les negociacions per formar govern després de les eleccions generals del 20 de desembre han 'relliscat' a més de la meitat dels espanyols tot i l'allau d'informacions que han seguit literalment minut a minut cada pas i cada declaració dels líders dels partits. Segons el baròmetre publicat aquest divendres pel CISCIS, el 51,4% dels espanyols van seguir amb escàs o nul interès l'acord entre el PSOE i Ciutadans i els posteriors intents de Podem per configurar un executiu amb els partits d'esquerres representats al Congrés, a més de l'oferta 'in extremis' de CompromísCompromís.
Paradoxalment, els votants del PSOE són els que amb menys ganes han assistit a la ronda negociadora, només superats pels de Democràcia i Llibertat. Així, el 52,1% d'electors socialistes han seguit amb mandra el procés, davant el 46,9% que sí que hi van dipositar expectatives. En el cas dels votants convergents, el 57,5% han 'passat' de les negociacions.
A l'extrem oposat hi ha els votants de Podem. El 65,1% han estat pendents de les converses, seguits dels d'IU (60,2%), ERC (57,7%), Ciutadans (56,7%) i el PP (56,6%).
- RUTA El tresor més ben guardat de Lloret de Mar
- Religió L’assistència als oficis religiosos a Barcelona es dobla des de la pandèmia
- Barcelona, protagonista Porta i Bermúdez, renovadors de la marca BCN
- Investigació interna El Conservatori del Liceu acomiada per motius disciplinaris el professor acusat de tocaments
- Campanya ‘Junts s’explica’ El ‘superdissabte’ de Junts: 111 carpes i un miler de voluntaris per mirar de marcar perfil després de la ruptura amb el PSOE
- Internacional Augmenten les acusacions de neteja ètnica al Sudan: “Els supervivents parlen d’assassinats massius, tortura i segrestos”
- Ruptura Sánchez ignora el bloqueig de Junts i presentarà Pressupostos: «El Govern continuarà el seu full de ruta»
- Cimera del clima Sánchez afirma que Espanya està treballant en nous impostos als jets privats: «Qui més contamina ha de pagar, és el just»
- Música Rosalía exhibeix la seva formació clàssica a Lux: “En la seva manera de cantar es nota que hi ha uns coneixements musicals profunds, com en els Beatles”
- Possible delicte penal La Policia Nacional investigarà les obres del Camp Nou després de les denúncies de treballadors sense papers
