Més de la meitat d'espanyols van passar de les negociacions per formar govern
Els votants del PSOE són els que van seguir amb menys interès els contactes entre els partits després dels comicis del 20-D

lpuig33353450 madrid 30 03 16 pedro s nchez psoe y pablo ig160330104350
Les negociacions per formar govern després de les eleccions generals del 20 de desembre han 'relliscat' a més de la meitat dels espanyols tot i l'allau d'informacions que han seguit literalment minut a minut cada pas i cada declaració dels líders dels partits. Segons el baròmetre publicat aquest divendres pel CISCIS, el 51,4% dels espanyols van seguir amb escàs o nul interès l'acord entre el PSOE i Ciutadans i els posteriors intents de Podem per configurar un executiu amb els partits d'esquerres representats al Congrés, a més de l'oferta 'in extremis' de CompromísCompromís.
Paradoxalment, els votants del PSOE són els que amb menys ganes han assistit a la ronda negociadora, només superats pels de Democràcia i Llibertat. Així, el 52,1% d'electors socialistes han seguit amb mandra el procés, davant el 46,9% que sí que hi van dipositar expectatives. En el cas dels votants convergents, el 57,5% han 'passat' de les negociacions.
A l'extrem oposat hi ha els votants de Podem. El 65,1% han estat pendents de les converses, seguits dels d'IU (60,2%), ERC (57,7%), Ciutadans (56,7%) i el PP (56,6%).
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- El Govern aprovarà l’embargament dimarts després de superar els esculls
- El Rei agraeix a Al-Sisi el seu paper per a un alto el foc a Gaza
- Natalia de Santiago, experta en finances: "A Espanya hi ha moltíssima aversió al risc, gent poruga que els ho transmet als seus fills"
- Cas Koldo El jutge manté pres Santos Cerdán tot i que avança que sortirà abans de complir sis mesos a la presó
- Tribunals Sandro Rosell davant la jutge del cas Negreira: «amb 250 euros per informe com podem comprar àrbitres»
- Urbanisme i educació Més de la meitat de les escoles de la metròpolis de Barcelona conviuen amb entorns «crítics» per a la salut dels nens
- Noves inversions La modernització dels aeroports catalans: més espai a la pista i millors accessos