Pablo Iglesias assegura que no va desenvolupar amb Pedro Sánchez les quatre cessions que portava anotades
El líder de Podem admet que han comès "errors" en el procés de negociació i reclama al PSOE que s'avingui a explorar l'opció del govern "a la valenciana"
Xavier Domènech recalca que el diàleg amb el PSC ha de culminar en una proposta sobre un referèndum d'autodeterminació
 
	undefined33355164 madrid 30 03 2016 pablo iglesias podemos duran160330152158
El secretari general de Podem, Pablo Iglesias, ha explicat aquest dijous que les quatre propostes concretes de cessió que van captar les càmeres de Cuatro no van ser objecte de debat en la reunió que va mantenir amb el líder del PSOE, Pedro SánchezPSOEPedro Sánchez, al Congrés.
"No vam desenvolupar aquestes qüestions perquè són temes en què estem disposats a cedir i que portarà l'equip de Podem a la taula de negociació", ha assegurat Iglesias en una entrevista a la cadena SER preguntat sobre els punts que portava anotats en un foli encapçalats pel títol "Cessions que he traslladat". En aquests punts es proposa una reforma fiscal menys redistributiva, incrementar la despesa pública en 60.000 milions en lloc de 90.000, reduir el dèficit a un ritme més alt del plantejat en el seu programa, i derogar la reforma laboral del PP però no la del Govern de Zapatero.
Iglesias ha insistit que ara és el moment que tant el PSOE com Ciutadans cedeixin ("en política no n'hi ha prou que cedeixi una part", ha subratllat), i més tenint en compte les dues votacions d'investidura fallides: a Sánchez, doncs, li ha reclamat que s'avingui a "explorar la possibilitat d'una proposta a la valenciana", i a Albert Rivera, que posi les coses fàcils i recolzi un govern d'esquerres "per activa o per passiva", és a dir, votant a favor o abstenint-se.
LES DIFERÈNCIES AMB ERREJÓN
Així mateix, el dirigent de Podem ha tornat a descartar un govern tripartit amb el PSOE i Ciutadans. Sobretot, després del "plantejament radical i maximalista" dels dirigents del partit taronja, que aquest dimecres van assegurar que preferien noves eleccions abans que recolzar un executiu en què hi hagués Podem.
Respecte al procés negociador, Iglesias ha admès que han comès "errors", però ha considerat que és el moment de la "responsabilitat" i de "l'altura de mires". I encara que no ha sigut tan categòric com Pedro Sánchez, que va assegurar que després de la seva trobada amb el podemista s'està "més a prop d'un govern del canvi que de noves eleccions", s'ha mostrat disposat a "intentar" configurar un executiu "a la valenciana".
Respecte a la crisi interna a Podem, el secretari general de la força ha evitat parlar de les seves diferències amb el seu número dos, Íñigo Errejón, i ha posat en relleu la seva aposta per Pablo EcheniquePablo Echenique com a secretari d'organització per substituir el destituït Sergio Pascual. Igualment, ha negat que el fet de posar-se ell al capdavant de l'equip negociador per a la investidura sigui perquè no es fia d'Errejón, que fins ara liderava l'equip. "Quan un és secretari general s'ha d'arremangar", ha argumentat, i ha instat Sánchez i Rivera a fer el mateix.
EL DIÀLEG SOBRE CATALUNYA
Notícies relacionadesRespecte a la taula de diàleg paral·lela proposada perquè Miquel Iceta (PSC) i Xavier Domènech (En Comú Podem) s'asseguin per intentar pactar una proposta de consens "raonable" que doni sortida al desafiament sobiranista català, Iglesias ha considerat que no és necessari que aquesta proposta surti abans de pactar el seu possible suport al PSOE per investir Pedro Sánchez. "El que és fonamental és que es posin a dialogar i a treballar per solucionar els problemes de Catalunya", ha explicat.
El mateix Domènech, en una altra entrevista a RAC-1, ha insistit que la proposta ha d'incloure un referèndum "en què s'inclogui el dret a decidir sobre si es vol o no un Estat independent". I ha advertit: "Si no arribem a una solució, evidentment això s'encalla".
- Pensions ¿Quan es cobra la paga doble de Nadal? Bones notícies per als jubilats
- La plaça de la Revolució recull els mobles
- Sistema sanitari Catalunya congela l'ampliació dels cribratges de càncer per falta de pressupostos i professionals
- Novetats de l’Agència de l’Habitatge La Generalitat introdueix canvis en la definició de gran tenidor de vivendes a Catalunya
- Ensenyament públic El Govern ha de crear 169 aules per abaixar les ràtios de 1r d’ESO
- Ruta Girona culmina les fires
- Balanç del Departament Els canvis en la matriculació a l’FP a Catalunya funcionen: l’alumnat perdut en el camí abans de començar es redueix al 2,4%
- Ocupació Amazon planteja un ERO per a 1.200 treballadors de les seves oficines corporatives de Madrid i Barcelona
- Successos La Fiscalia de Menors investiga una agressió en grup a una adolescent a Barcelona
- Compareixença al Senat Tothom vol les ulleres de Pedro Sánchez: el mateix president revela el seu misteri a les xarxes
