LA NOVA LEGISLATURA
Carmena demana a Podem que recolzi la investidura de Pedro Sánchez
L'alcaldessa de Madrid advoca per "un Govern fort i de canvi"
Adverteix que "el pitjor" seria repetir les eleccions

icoy33035073 gra368 madrid 03 03 2016 la alcaldesa de madri160303220116 /
L'alcaldessa de Madrid, Manuela Carmena, ha tornat a marcar distàncies amb Podem (força promotora de la seva candidatura municipal) al reclamar al partit de Pablo Iglesias que recolzi la investidura de Pedro Sánchez. Un gest necessari, entén la regidora, per propiciar un Govern "progressista i de canvi" a Espanya, però sobretot per evitar "el pitjor", que segons el seu parer seria una repetició de les eleccions.
"Com a ciutadana i també com a alcaldessa crec que no és bo que estiguem sense Govern, el pitjor que ens pot passar a la ciutadania en general és que s'hagin de repetir les eleccions. Desitjaria que del Congrés en sortís un acord amb un Govern fort de canvi; seria bonic recolzar qui sol·licita la investidura, perquè donaria lloc a un Govern de progrés i de canvi", ha afirmat Carmena aquest dijous en una roda de premsa.
Notícies relacionadesA més, l'alcaldessa ha recomanat a les "forces del canvi" (no ha citat explícitament Podem) que "prenguin exemple" de la seva investidura com a regidora, que va ser recolzada pel PSOE. Però Carmena ha deixat un encàrrec directe a Iglesias. Al ser preguntada pel to que va usar el secretari general de Podem al Congrés, la regidora ha apuntat que a ella no li agrada la "confrontació".
Més tard, Carmena ha matisat les seves paraules en un tuit i ha demanat que ningú les "malinterpreti". "Un govern fort i del canvi és un govern de coalició entre el PSOE i Podem", ha sentenciat a Twitter.
Un gobierno fuerte y del cambio es un gobierno de coalición entre el PSOE y Podemos. Que nadie me malinterprete.
— Manuela Carmena (@ManuelaCarmena) 3 de marzo de 2016
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Presumpta administració deslleial Els Mossos confisquen documents i joies als marmessors de Pere Mir
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Al tancament del mercat La CNMC es disposa a aprovar l'opa sobre el Sabadell amb compromisos assumibles per al BBVA
- OBRES A L'ESTADI La gespa del nou Camp Nou, a punt
- Comissió d'investigació El Govern central enviarà el CNI a les elèctriques a partir d'aquesta nit per recaptar dades per l'apagada
- Segons l'Idescat Sant Just Desvern torna a ser el municipi amb més renda per càpita, per davant de Matadepera i Tiana
- Perspectives El Govern manté en el 2,6% el creixement del 2025 malgrat la incertesa pels aranzels