7.140 detinguts per corrupció en la passada legislatura
El ministre de l'Interior en funcions presumeix de la gestió del Govern en aquest camp: "Espanya és la tercera democràcia més segura del món"
/
El Ministeri de l'Interior ha ofert aquest dijous la xifra total de detinguts per delictes relacionats amb la corrupció durant la passada legislatura, entre el 2012 i el 2015: 7.140 persones. Aquest nombre tan elevat ha sigut utilitzat pel ministre en funcions, Jorge Fernández Díaz, per treure pit per la gestió del Govern de Mariano Rajoy en aquest camp, malgrat que el seu partit es troba esquitxat per algunes de les trames més importants que s'estan investigant o jutjant actualment. "Si algú vol considerar que tenim un problema de corrupció el que pot entendre és que no existeixen desigualtats davant la llei", ha afirmat Fernández Díaz en la roda de premsa que ha ofert a la seu del ministeri. "Les dades són aquí, Espanya és la tercera democràcia més segura del món", ha afegit.
Del total de detinguts, 2.442 ho van ser el 2015, any en què es van iniciar 1.108 casos d'investigació relacionats amb aquest tipus de delictes. Segons el ministre, la corrupció és una prioritat de la Policia i la Guàrdia Civil des del 2010 i els dos cossos actuen de forma contundent sense tenir en compte el color polític dels investigats.
Després de recordar que el punt d'inflexió en la lluita contra la corrupció va ser el 'cas Malaia', Fernández Díaz ha ressaltat l'increment lineal en el nombre de detinguts, només trencat el 2014 quan la xifra es va disparar a 2.743.
Notícies relacionadesSegons les dades d'Interior, coordinats pel Centre d'Intel·ligència contra el Terrorisme i el Crim Organitzat, el 2010 es van conèixer 366 fets delictius, davant els 1.108 de l'any passat. A més, el nombre de detinguts va créixer dels 398 del primer exercici analitzat als 2.442 del 2015.
GAIREBÉ MIG CENTENAR DE DELICTES
Encara que hi ha unes 40 tipologies delictives relacionades amb la corrupció, de les operacions desenvolupades en la passada legislatura un 16,3% són delictes contra la Seguretat Social, un 12,5% de suborn, un 2,6% de tràfic d'influències, un 8,1% contra la Hisenda Pública, un 9,8% de prevaricació administrativa, un 8,2% de malversació i un 4,6% delictes societaris.
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Previsió meteorològica El Nadal arribarà amb pluges, nevades i molt fred a Catalunya: aquestes són les previsions per a les pròximes setmanes
- L’Hospitalet Illa i Quirós firmen el soterrament de la Granvia
- La duresa d’una malaltia El pitjor moment en la vida de Jordi Cruyff
- Receptes rodones La recepta definitiva per fer les millors mandonguilles casolanes
- Renovació en potència La universitat envelleix: més de la meitat de professors es jubilaran en els pròxims 20 anys
- CAS SEPI El jutge deixa lliure Leire Díez, l’expresident de la SEPI i el ‘soci’ de Cerdán al no demanar la fiscal el seu ingrés a la presó
- Eleccions a Extremadura Feijóo augura que Extremadura iniciarà «el canvi» per acabar amb la «degradació» de Sánchez
- Obituari Mor l’exdirectiu del Barça Gabriel Masfurroll
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
