manifestació antisobiranista
Societat Civil exigeix la fi d'un procés "que ha fracassat"
La concentració convocada per l'entitat contrària a la independència omple la plaça de Sant Jaume de Barcelona
'Hem votat i heu fracassat', 'Sí a la convivència, no a la independència' i 'Sí al progrés, no al procés' són alguns dels lemes que han sonat amb més força aquest diumenge a la plaça de Sant Jaume de Barcelona en la concentració organitzada per Societat Civil Catalana per reclamar al Govern de Carles Puigdemont que posi fi al full de ruta sobiranista. Amb el lema 'El procés ens roba', diversos milers de persones arribades de diferents punts de Catalunya han omplert l'espai amb banderes d'Espanya, de Catalunya i de la UE i amb pancartes com 'El procés perjudica seriosament la nostra salut' o 'El procés, cop a l'estat democràtic'.
En la concentració, que ha finalitzat amb l'exhibició d'un collage de lletres formant el 'hashtag' #Prouprocés mentre sonava ‘L'himne de l'alegria’ (versió Miguel Ríos), el president de Societat Civil, Rafael Arenas, ha insistit que el procés sobiranista “ha fracassat” vistos els resultats electorals del 27-S, en què l'independentisme va obtenir el 48% dels vots. També ha reiterat que “el referèndum no és la solucióel referèndum, sinó la perpetuació del procés infinit”, i ha reclamat “que la Catalunya real es converteixi en oficial”. A més, ha reivindicat entre aplaudiments “el castellà com a llengua catalana”. “I el català és una llengua tan espanyola com el castellà”, ha postil·lat assenyalant una de les pancartes desplegades: ‘El procés ens roba el bilingüisme’.
ESBRONCADES A TRIAS I COLAU
Notícies relacionadesEn una intervenció anterior, el vicepresident de Societat Civil Catalana, Joaquim Coll, ha retret a l'Executiu de Puigdemont que segueixi endavant amb el seu full de ruta tot i reconèixer que no tenen la força social per a la separació unilateral. Després de repassar tot el que, segons la seva opinió, el procés “roba” als catalans, Coll ha recordat que la plaça de Sant Jaume també es va dir antigament plaça de la Constitució. Així constava en una placa inserida el 1873 a la façana de l'ajuntament “que va ser arrencada furtivament pel consistori de Xavier Trias l'agost del 2013 i que avui exigim a l'alcaldessa Ada Colau que la reposi”. Ha sigut mencionar l'exalcalde i a l'actual regidora i les esbroncades han crescut com l'espuma.
A la concentració hi han assistit diversos dirigents de Ciutadans i del PPC. En la línia del lema principal, la diputada del partit taronja Sonia Sierra ha acusat el procés de “robar llibertats”, mentre que el portaveu dels populars catalans, Enric Millo, ha aprofitat per reclamar-li a Puigdemont "que es tregui els taps de les orelles i escolti el 52% dels catalans que estan en contra d'un procés que és antidemocràtic" i que dediqui els diners als serveis socials.
- Ni caminar ni anar al gimnàs: l’exercici que Harvard recomana a partir dels 55 anys per envellir millor
- El funeral per la víctima de la Baells es farà aquest dissabte 25 dies després de trobar el cos
- "Soc 'Trementinaira' com la besàvia i ho escric amb 'a' perquè em dona la gana"
- La visita papal Sor Lucía Caram: “Vaig preguntar si Lleó XIV podia beneir les nostres ambulàncies per a Ucraïna i em van respondre que sí en menys de 24 hores”
- Els Agents Rurals denuncien un home per fer servir un detector de metalls a Argençola
