LA LEGISLATURA FRUSTRADA
Junts pel Sí i la CUP se citen per a un últim intent d'acord
Els dos grups accepten reprendre les negociacions però mantenen la seva discrepància respecte a Mas
Amb el compte enrere cap a les eleccions en marxa, Junts pel Sí i la CUP faran un últim intent per arribar a un acord que eviti els comicis. Els dos grups han manifestat aquest dimarts la seva disposició a reunir-se aquesta setmana per intentar desencallar la situació i explorar una sortida que permeti la investidura d'un president. Però el pacte es presumeix complicat perquè la direcció de Junts pel Sí ha repetit una vegada més que el seu únic candidat és Artur Mas, mentre que la formació anticapitalista ha insistit a reclamar un altre aspirant. Les parts s'han vist forçades a reprendre les negociacions després que les entitats independentistes s'hagin alineat amb el líder d'ERC, Oriol JunquerasOriol Junqueras, a favor d'esprémer fins a l'últim minut el diàleg per buscar un acord.
Després de l'emplaçament de Junqueras, l'ANC ha proposat a Junts pel Sí, a la CUP, a Òmnium Cultural i l'Associació de Municipis per la Independència una reunió conjunta que els dos grups parlamentaris han acceptat poques hores després. Després de la reunió de la cúpula del grup, el cap de llista de Junts pel Sí, Raül Romeva, ha assegurat que "s'ha d'intentar l'acord fins que soni el xiulet final", però tot seguit ha deixat clar que no pensa renunciar a Mas. I Junqueras, en una entrevista a Catalunya Ràdio, havia explicitat hores abans que el seu partit manté Mas com a candidat, un suport que aquest dilluns va evitar verbalitzar amb tanta claredat.
Per la seva banda, la CUP ha remès una carta a les entitats sobiranistes en què s'avé a reprendre el diàleg, però en què també reclama de nou a CDC i ERC que "plantegin una nova candidatura a la presidència de la Generalitat que reflecteixi el gir de Catalunya cap a l'esquerra" i "els canvis socials i polítics dels últims anys". Els anticapitalistes també exigeixen un "pla de xoc molt més ambiciós" que el proposat setmanes enrere per Junts pel Sí.
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Infraestructura 45 anys esperant el pont del Baricentro
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- Repàs a 10 alcaldes de l’àrea de Barcelona en l’equador del mandat
- Compareixença a Ferraz Sánchez admet que ha perdut la majoria social i resistirà fins al 2027: "Lliurar el país al PP i Vox seria una irresponsabilitat"
- Preinscripció escolar a Catalunya El 91,5% dels alumnes d'I3 i el 89,6% dels de 1r d'ESO han estat admesos al centre públic demanat en primera opció
- Un paracaigudista resulta ferit molt greu a Empuriabrava
- De compres ¿Quan comencen les rebaixes d’estiu 2025? Dates de Zara, Mango i El Corte Inglés
- Aquesta és la flor groga silvestre que no deixes de veure pels carrers de Barcelona