ELECCIONS GENERALS
El PSC comença la seva campanya a la ciutat feta amb el mapa d'Espanya
Els socialistes trien simbòlicament Badia del Vallés per al seu primer acte electoral
mapa-badia-valls
El PSC va començar la campanya a la ciutat construïda sobre el mapa d’Espanya. Els socialistes van triar simbòlicament Badia del Vallès per aixecar el teló electoral, en un gest que és tota una declaració d’intencions. Encara que argumenten que també és un dels municipis on van treure els millors resultats en les eleccions catalanes del 27-S, l’elecció de Badia plasma a la perfecció l’aposta de Carme Chacón i del seu equip de campanya per intentar buscar l’encaix de Catalunya a Espanya i viceversa.
Badia és un municipi de 13.500 habitants que va néixer durant la dècada dels 60 a l’extraradi de Barberà i Cerdanyola. El Ministeri de la Vivenda va decidir construir-lo seguint el mapa d’Espanya. Així, per exemple, el límit pel nord el marca l’avinguda del Cantàbric, i el de l’est, l’avinguda del Mediterrani, que connecta amb l’avinguda de la Costa Brava. A l’interior es pot caminar per l’avinguda de Burgos, els carrers de Saragossa, Santander i la Manxa, i fins i tot passejar per voreres amb accent portuguès, com les de la carrers de Porto i de l’Algarve. Inaugurat pels reis Joan Carles i Sofia el 1975, va ser territori dependent de Barberà i Cerdanyola fins que se’n va independitzar el 1994.
Notícies relacionadesCAPGIRAR LES ENQUESTES / Des de Badia del Vallès, Chacón i la resta dels militants del PSC confien a impulsar el canvi insistint en la idea força de la seva campanya: que el problema de Catalunya no és Espanya, sinó Rajoy. «No podrem arreglar els problemes de Catalunya sense un canvi de govern, sense portar el Partit Popular a l’oposició, sense fer fora Mariano Rajoy», va sentenciar la cap de llista del PSC a Barcelona, que també acusa el president de la Generalitat, Artur Mas, d’«haver portat els catalans a la divisió».
Malgrat que tant l’enquesta del CIS com la resta dels sondejos segueixen situant el partit del Govern com a primera força política en les pròximes eleccions, Chacón continua creient que en aquestes dues setmanes de campanya encara hi ha temps per tombar la truita i remuntar el partit. «Jo considero que en totes aquestes enquestes es veu que l’ànsia de canvi de Govern és molt important. I i si ho és a Espanya, a Catalunya és doble. Per tant, el que queda clar és que solament hi ha un partit que pot garantir el canvi a Espanya i és el partit socialista –explica l’exministra de Defensa–. Això ho dic amb la convicció absoluta que quan Catalunya vota i vota de manera massiva pel canvi i vota socialista, aquest canvi es produeix».
- Sistema sanitari Catalunya congela l'ampliació dels cribratges de càncer per falta de pressupostos i professionals
- Hi haurà demanda civil El malson d’un propietari de Barcelona: «El meu inquilí ha aixecat parets i lloga habitacions per dies a turistes»
- Apunt Vinícius sí que és un problema
- Informes mèdics L'Audiència Nacional valorarà l'estat de salut de Jordi Pujol de cara al judici que arrenca el 24 de novembre
- PATRIMONI La Sagrada Família ja és l’església més alta del món
- La rutina d’exercicis de la Rosalía amb la qual s’atreveix fins i tot amb l’òpera: “Tots els espectacles exigeixen que estigui en plena forma”
- Un empresari espanyol resident a la Xina revela com veuen l’okupació a Àsia: «No els entra al cap, pensen que m’ho invento»
- Cine y salud mental Marta Lopera, investigadora de la UOC: “El buen terror no explota la locura, la convierte en experiencia humana”
- AL BERNABÉU Xabi Alonso confirma que no va parlar a soles amb Vinícius
- BÀSQUET | EUROLLIGA Clyburn completa l’obra d’art de Shengelia a Belgrad
