S'eleven a 11 els morts en l'accident del caça grec a Albacete
Rajoy envia telegrames de condol a Hollande i Tsipras i els ofereix ajuda per aclarir el succés
Un militar francès ferit en l'accident de l'F-16 grec a la base d'Albaceteaccident de l'F-16 grec Albacete ha mort aquest dimarts, ha informat el Ministeri de Defensa, de manera que s'eleven a 11 les víctimes mortals. Es tracta del militar francès François Combourie, que estava ingressat amb greus cremades a la unitat de grans cremats de l'hospital madrileny de La Paz. El president del Govern, Mariano Rajoy, ha enviat telegrames de condol al president francès, François Hollande, i al nou primer ministre grec, Alexis Tsipras, i els ha ofert ajuda per aclarir l'accident aeri.
L'accident va produir ferides a 21 persones --10 francesos i 11 italians--, i 11 continuen ingressades en diferents centres hospitalaris. A La Paz hi ha quatre ferits, tres francesos i un italià, estables dins de la gravetat, segons Defensa. A l'hospital d'Albacete, dos militars francesos estan estables dins de la gravetat. Cinc ferits italians més són a l'hospital d'Hellín a l'espera de rebre l'alta després d'una nova revisió a la qual seran sotmesos les pròximes hores. La resta dels ferits han estats donats d'alta.
El ministre de Defensa, Pedro Morenés, s'ha traslladat a les 10 del matí a l'hospital de La Paz, on ha estat informat de la mort del militar francès i de la situació dels altres ferits. Morenés, d'acord amb l'article 40 del reial decret d'honors militars, ha decretat dol a la seu central del Ministeri de Defensa i a la base aèria de Los Llanos.
El ministre de Defensa francès, Jean-Yves Le Drian, arribarà a Madrid les pròximes hores i es desplaçarà a la base aèria d'Albacete amb Morenés, amb qui abans també visitarà els ingressats a La Paz.
A la base de Los Llanos hi ha des d'aquest dilluns el cap de l'Estat Major de l'Aire, el general Francisco Javier García Arnáiz, acompanyat per membres de la Comissió d'Investigació Tècnica d'Accidents d'Aeronaus Militars (Citaam), que investiguen les causes del sinistre.
TELEGRAMA DE CONDOL
Notícies relacionadesPer la seva part, el president espanyol ha dirigit telegrames de condol a Hollande i a Tsipras. En l'escrit, difós pel palau de la Moncloa, Rajoy expressa el seu condol i el del Govern espanyol a Hollande i a Tsipras, al mateix temps que els prega que traslladin el seu condol als familiars de les víctimes.
"En aquests moments de tristesa --assenyala el president del Govern-- vull que comptin amb la solidaritat i l'afecte del poble espanyol, i amb tota l'ajuda que des del meu Govern puguem prestar en l'aclariment dels fets". "Espanya i els espanyols estem sempre amb els nostres aliats, i el seu dolor és el nostre", afegeix Rajoy, que manifesta, a més, el seu desig d'una ràpida recuperació i el restabliment per als ferits.
- Compromís amb ERC El Govern es prepara per aprovar al setembre la quitació del deute de Catalunya, extensible a totes les autonomies
- Previsió meteorològica Pluges a Catalunya: el Meteocat activa avisos en aquestes comarques
- Nou autonomies aporten recursos als territoris afectats pel foc
- Montoro va ser alertat d’una investigació a Palma sobre el PP
- L’entrada d’una massa d’aire fred posa en alerta Catalunya
- Conflicte al Pròxim Orient L’operació militar d’Israel a Cisjordània provoca el desplaçament més destacat de palestins des del 1967
- Tribunals Una veïna de Sant Adrià s’enfronta a 25 anys de presó per matar la seva parella amb «118 ganivetades» simulant «un joc sexual»
- FOCS ESPANYA Els incendis a Espanya deixen gairebé 400.000 hectàrees arrasades i 33 detinguts; el vent dificulta l’extinció
- Focs forestals Astúries entrarà amb maquinària pesada a Lleó per prevenir nous incendis: «Farem una línia de defensa»
- Guerra al Pròxim Orient El ministre de Defensa d’Israel aprova el pla militar per conquerir la Ciutat de Gaza