Carles Martí ha presentat la dimissió després de la victòria de Jaume Collboni com a alcaldable
El PSC de Barcelona celebrarà un congrés extraordinari el 5 de maig vinent

Carles Martí, en una imatge de divendres passat. /
El primer secretari del PSC a Barcelona, el senador Carles Martí, ha presentat la dimissió aquest dijous a la nit al capdavant de la principal federació del partit. L'executiva del PSC ha decidit convocar finalment un congrés extraordinari el 5 de maig vinent.
L'executiva de la federació del PSC a Barcelona va estar reunida ahir a la nit diverses hores per avaluar les primàries obertes celebrades al partit i l'organització del nou grup municipal a la capital catalana després de la victòria de Jaume Collboni com a alcaldable socialista. Segons fonts del partit, Martí ha decidit renunciar a la direcció de la federació socialista i ara s'obre un període de negociacions de cara al congrés del PSC a Barcelona, que se celebrarà així d'aquí menys de dos mesos.
Notícies relacionadesL'origen de la situació és que el nou lideratge del PSC barceloní després de la victòria de Collboni en les primeres primàries obertes a la ciutadania obliga a una reorganització orgànica del partit a Barcelona. Ara s'obre un període de negociacions amb totes les agrupacions socialistes de la capital catalana en què es decidiran les noves responsabilitats i persones que dirigeixin el partit a Barcelona, segons les fonts consultades.
Tot apunta així que Jaume Collboni, que serà el cartell electoral del PSC a l'Ajuntament de Barcelona, haurà de tenir alguna responsabilitat orgànica. En aquesta última etapa, Carles Martí ha exercit de primer secretari del PSC de Barcelona, una federació el president de la qual és l'exalcalde de Barcelona Jordi Hereu.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Empreses Els tres fills del fundador de Mango Isak Andic assumeixen l’herència de manera equitativa
- MUNDIAL DE CLUBS Xabi Alonso trenca amb l’oficialisme d’Ancelotti i demana reforços després de quedar-se sense Zubimendi
- ACTUALITAT BLAUGRANA El Barça posa màxima pressió a Ter Stegen per forçar la seva sortida
- Unió Europea Espanya proposa blindar per llei que el cost de l’oficialitat del català corri al seu càrrec
- Acte a Barcelona Feijóo promet «més finançament» per a Catalunya si governa: «Sé que el necessita i el tindrà»